Savjeti za orašaste plodove, kesten i kupus

Savjeti za orašaste plodove

Orašasti plodovi, poput badema, lješnjaka, oraha i indijskih oraščića, predstavljaju neizmjerno bogatstvo hranjivih tvari i esencijalnih masnih kiselina. Njihova raznolikost u okusu i teksturi čini ih izvrsnim dodatkom prehrani, kako u obliku zdravih snackova tako i kao sastojaka u raznovrsnim jelima.

U ovom članku istražit ćemo nekoliko ključnih savjeta i ideja za uključivanje orašastih plodova u svakodnevnu prehranu te kako iskoristiti njihove nutritivne prednosti za održavanje zdravog i uravnoteženog načina života.

Orasi

Ako kupujete orah u rinfuzi, obratite pažnju na boju koja treba biti svjetlija i ujednačena te da kožica bude neoštećena. Najbolje je takav plod pomirisati ili pak probati jezgru jer orah ima veliki postotak masnoće koja se lako užegne.

Kod kupovanja pakirane orahove jezgre prvenstveno obratite pažnju na deklaraciju i rok trajanja koje svako pakovanje mora posjedovati, no ako je pakiranje providno obratite pažnju i na izgled jezgre. 

Jezgra prilikom kupnje ne bi trebala biti jako lomljena, već treba biti u obliku  polovica i četvrtina.

Savjeti za orašaste plodove
Savjeti za orašaste plodove, kesten i kupus

Lješnici

U rinfuzi lješnike možete kupiti u ljusci, dok ćete očišćene lješnike naći u pakiranjima od 100 i 200 g. Optimalna temperatura čuvanja lješnika je od 0-7° C, a u tim uvjetima lješnici u ljusci čuvaju se do godinu dana, dok oni bez ljuske samo 6 mjeseci.

Isto tako lješnici se mogu zamrznuti i čuvati do dvije godine. Odmrzavajte ih u hladnjaku, a zatim ih prebacite na sobnu temperaturu kako biste izbjegli kondenzaciju.

Kesten

Kupovina: Kod kupovine kestena obratite pozornost da su plodovi veći, sjajni, bez rupica na ljusci, što je znak da nema raznih ličinki. Kad ih stavite u ruku, težina im mora odgovarati veličini, a ne smiju imati šuplji zvuk kada ih tresete.

Čuvanje: Čuvajte ih na hladnom mjestu do 2 sedmice. Ukoliko se na nekim kestenima pojave rupice, kesten preberite i odbacite one s rupicama jer će vam inače propasti sav kesten.

Kupus

Posebnosti: Proljetni kupus izvrstan je na salatu, jesenski svježi kupus pak možete pirjati ili peći u pećnici, dok kiseli kupus možete poslužiti kao prilog uz pečeno crveno meso, patku ili od njega savijati sarmu.

Kuhanje: Dugotrajnim kuhanjem značajno se smanjuje nutritivna vrijednost. Da bi se spriječio izraziti gubitak dragocjenih sastojaka prilikom kuhanja, preporučuje se kupus, kao i ostale vrste povrća, staviti u vruću umjesto u hladnu vodu.

Kupovina: Pri kupnji kupusa vodite računa o njegovom izgledu: treba izgledati svježe i bez mrlja. Nikada ne kupujte posušeni, uvenuli kupus, nego onaj tvrdih, sočnih i čvrstih listova.

Jesenski bijeli kupus ima bijeložućkaste ili sasvim bijelozelene tijesno priljubljene listove formirane u okrugle glavice. Na tržištu u zimskim mjesecima može se kupiti i kiseli kupus izrezan ili u glavicama, a pri kupnji pripazite da ima ugodan miris i čvrste cijele ili izrezane listove.

Savjeti za orašaste plodove
Savjeti za orašaste plodove

Mljeveno meso

Kupovina: Svježe mljeveno meso je čvrsto, ružičasto crvene boje, nije mazivo ni ljepljivo. Bilo bi najidealnije imati vlastitu mesoreznicu te pripremati mljeveno meso neposredno prije pripremanja jela.

Rezultati su u ovom slučaju daleko najbolji. Kod kupovine direktno kod mesara treba pripaziti na nekoliko stvari: nikad ne uzimajte meso koje je već u mašini. Sami birajte komade mesa i tek onda zamolite mesara da ih samelje.

Začini: Osim soli, bibera i crvene mljevene paprike, mljeveno meso dobro podnosi bijeli luk, majčinu dušicu, ruzmarin, zeleni biber i ljute papričice. Od dodataka možete koristiti luk, kapare, masline, prezlu, paradajz i razne tvrde sireve.

Čuvanje: Sirovo mljeveno meso se vrlo lako kvari jer ima mnogo površina na koje se mogu prihvatiti bakterije. Stoga mljeveno meso treba preraditi što je prije moguće nakon kupnje, i u ni kojem ga slučaju ne treba čuvati u hladnjaku dulje od 12 sati (prije čuvanja ga treba izvaditi iz pakiranja i staviti u posudu koja se može čvrsto zatvoriti).

Orašasti plodovi u zdravoj prehrani

Evo nekoliko savjeta o tome kako uključiti orašaste plodove, kesten i kupus u zdravu prehranu:

Orašasti plodovi:

  1. Uključite orašaste plodove u doručak dodavanjem orašastih plodova poput badema, lješnjaka ili oraščića u zobenu kašu, jogurt ili smoothie.
  2. Koristite orašaste plodove kao zdravu užinu. Pomiješajte ih s voćem ili suhim voćem poput suhih brusnica ili marelica za ukusan i hranjiv snack.
  3. Dodajte orašaste plodove u salate ili glavna jela. Grilane piletine ili ribu možete posipati sjeckanim orašastim plodovima za dodatnu hrskavost i okus.
  4. Pripremite vlastite orašaste namaze poput domaćeg maslaca od kikirikija ili hummusa od indijskih oraščića kako biste izbjegli aditive i dodane šećere u kupovnim verzijama.
savjeti za orasate plodove
Savjeti za orašaste plodove

Kesten:

  1. Pripremite pečeni kesten kao zdravu užinu. Pečene kestene možete jednostavno napraviti u pećnici ili na tavi i posoliti ih po želji.
  2. Dodajte kuhane kestene u juhe, variva ili pire od krumpira kako biste im dali bogat i kremast okus.
  3. Koristite mljeveni kesten kao zamjenu za brašno u receptima za kolače i peciva kako biste dodali nutricionistički bogatstvo i jedinstveni okus.

Uključivanje orašastih plodova, kestena u prehranu može doprinijeti raznolikosti i hranjivoj vrijednosti vaših obroka. Potrudite se da ih redovito uvrstite u svoje obroke kako biste iskoristili njihove mnoge zdravstvene prednosti.

Preporučujemo da pročitate:

drugi upravo čitaju