ReceptiZdrava hrana bez termičke obrade

Zdrava hrana bez termičke obrade

Za poklonike sirove hrane osnova takve prehrane, lifefood ili raw food diet je spoznaja da termičkom obradom hrane mijenjamo njenu bit i osnovu da bude pravilno prihvaćena i iskorištena od našeg organizma.

Zdrava hrana bez termičke obrade preporučuju mnogi nutricionisti i doktori. Svi oni koji su jednom probali obrok od sirovih namirnica će se složiti da ako barem jednim dijelom u svoju redovitu prehranu uključite svježe voće i povrće, svježe cijeđene sokove, smoothie te orašaste plodove, postajete vremenom i sami svjesni bolje životne energije.

Zato uz naše recepte počnite s malim promjenama.

Marinirane tikvice na salatu

Sastojci: nekoliko listove svježe zelene salate, 1 kašika konzerviranih slanih maslina, 2-3 paradajza, 50 g mozzarelle, 1 kg tikvica, 50 ml vode, 3 kašike maslinovog ulja, so

Priprema: Najprije tikvice operite i narežite na tanke uzdužne ploške. Paradajz narežite na kriške i dodajte tikvicama. Salatni preljev pripremite tako da pomiješate so i vodu pa ostavite neka odstoji oko 10 minuta.

Zatim umiješajte maslinovo ulje pa prelijte preko povrća. Salatu ostavite da se marinira oko 15 minuta. Prije posluživanja, dodajte komadiće mozzarelle i masline, sve pomiješajte i poslužite na listovima zelene salate.

Prosječna cijena: 4 KM

Zdrava hrana bez termičke obrade
Zdrava hrana bez termičke obrade – najbolji recepti

Povrće sa dipom od graha

Sastojci: 300 g konzerviranog bijelog graha, 100 g jogurta, 1 češanj bijelog luka, 2 kašike limunovog soka, so, oko 100 g narezanog svježeg povrća (crvena paprika, krastavac, stabljika celera itd.)

  Sendviči od ostataka hrane

Priprema: Ocijedite i isperite grah, pa ga prebacite u blender. Dodajte jogurt, češanj bijelog luka, limunov sok i malo soli pa sve dobro izradite. Po potrebi još malo začinite.

Tako pripremljen dip ohladite i poslužite uz svježe povrće koje ste izrezali na štapiće netom prije posluživanja.

Prosječna cijena: 5 KM

Punjeni paradajz

Sastojci: 3-4 veća paradajza, 100 ml milerama, 2 kašike svježeg zrnatog sira, so, 1 krastavac

Priprema: Paradajze dobro operite i odrežite im dno kako biste ih mogli kašikom lagano izdubiti. Ocijedite ih. Sačuvajte meso paradajza u zatvorenoj posudici u hladnjaku.

Krastavac ogulite, operite i narežite na sitne kockice. U zdjelici pomiješajte mileram, so, sir i komadiće krastavaca. Smjesom napunite paradajze i ukrasite začinskim biljem po izboru. Dobro ohladite prije posluživanja.

Prosječna cijena: 3 KM

Štapići celera s umakom od jogurta

Sastojci: 200 g celerovog korijena, 180 g čvrstog jogurta, 2 kašike sjeckanog peršuna, 1 češanj bijelog luka, 1 kašika maslinovog ulja

Priprema: Očišćen i opran celer narežite na štapiće. U zdjelici pomiješajte jogurt, sjeckani peršun, protisnuti bijeli luk i ulje. Po potrebi malo posolite. Dobro ohladite umak i poslužite ga uz narezane štapiće celera.

Prosječna cijena: 2 KM

Povrće s umakom od kopra

Sastojci: 200 g celerovog korijena, 200 g mrkve, 1 komorač, 1 krastavac, 1 tikvica, 300 ml jogurta, 3 kašike ulja, 1 limun, so, ½ vezice kopra

Priprema: Za umak izmiješajte jogurt, 2 kašike limunovog soka, ulje, so i narezani kopar. Opranu i očišćenu mrkvu i celer narežite na štapiće i pokapajte preostalim limunovim sokom.

Krastavac i tikvice dobro operite i narežite na štapiće, a komorač narežite na ploške. Povrće stavite u čaše ili zdjelice pa poslužite uz dobro ohlađen umak.

Prosječna cijena: 4 KM

Salata od crvenog kupusa i jabuke

Sastojci: 500 g crvenog kupusa, 1 jabuka, ½ ljubičastog luka, ½ celera, 10 g smeđeg šećera, 2 kašike limunovog soka, 70 ml maslinovog ulja, 2 kašike vinskog octa, so, biber, suhe grožđice, cimet po želji

  Slatki Bajram Recepti

Priprema: Kupus tanko naribajte, celer narežite na trakice, a jabuku ogulite i naribajte. Luk oljuštite i narežite nasitno. Sve promiješajte i prebacite u veliku zdjelu.

U drugoj posudici pomiješajte ulje, ocat, limunov sok, šećer, so i biber. Dodajte grožđice i prelijte preko salate. Izmiješajte i ostavite u hladnjak na 30 minuta. U salatu po želji možete dodati prstohvat cimeta i šaku poprženih pinjola.

Prosječna cijena: 4 KM

zdrava hrana
Salata od crvenog kupusa i jabuke

Svježe punjene paprike

Sastojci: 300 g feta sira, 50 g šunke, 50 g poprženog sezama, 4-5 kiselih krastavaca, 50 g kajmaka, 1 kašika kisele pavlake, 2 kašike ajvara, so, biber, 1 kašika sjeckanog peršuna, 4 veće paprike

Priprema: Paprike dobro operite, odrežite im vrh, očistite od sredine i sjemenki pa posušite. U zdjelici zgnječite feta sir, dodajte kajmak, pavlaku i ajvar pa promiješajte.

Zatim dodajte sitno sjeckanu šunku i krastavce, sezam i začine. Sjedinite smjesu i napunite paprike. Ostavite ih u hladnjak preko noći i prije posluživanja režite na kolute ili na pola.

Prosječna cijena: 6 KM

Zalogajčići od krastavaca

Sastojci: 4 krastavca, 250 g svježeg kravljeg sira, 1 kašika milerama, so, biber, 2 kašike bučinog ulja, začinsko bilje za dekoraciju, marinirani mini paradajzi za dekoraciju

Priprema: Krastavce operite i osušite. Narežite ih na 4 cm dužine, a sredinu izdubite. Nadjev s bučinim uljem i sirom pripremite tako da dobro ocijeđeni sir, mileram i bučino ulje izmiješate u kremastu smjesu.

Dodajte po želji so i biber. Pomoću vrećice za ukrašavanje punite izdubljene krastavce. Ukrasite mariniranim paradajzima i začinskim biljem po izboru. Poslužite dobro rashlađeno.

Prosječna cijena: 4 KM

Banane na štapiću

Sastojci: 4 banane, 100 ml soka od limuna, 50 g maslaca, 200 g mliječne čokolade, šarene mrvice za dekoraciju

Priprema: Banane ogulite i pokapajte limunovim sokom. Nabodite ih kroz sredinu na drvene štapiće i ostavite u hladnjak. Netom prije posluživanja u posudici rastopite maslac i čokoladu. Hladne banane uronite u glazuru i pričekajte nekoliko minuta da se glazura malo stegne. Zatim ih uvaljajte u šarene mrvice i poslužite.

  Izdvojeno iz Gusto br. 79 mart 2015.

Prosječna cijena: 4 KM

Salata od jagoda

Sastojci: 1 kašika šećera, 3 kašike balzamičnog octa, ½ čajne kašike naribanog đumbira, 300 g špinata, 50 g grubo sjeckanih oraha, 50 g svježeg sira po izboru, 150 g jagoda

Priprema: Špinat čistite i blanširajte 1 minutu. Ocijedite ga. Šećer otopite i uz miješanje zagrijavajte do zlatnožute boje. Dodajte ocat i zagrijavajte na laganoj vatri uz miješanje dok se šećer ne otopi.

Na kraju umiješajte đumbir. Jagode operite, osušite, narežite na komadiće i poprskajte pripremljenim umakom. Na tanjir složite listove špinata, jagode, sir i sve pospite orasima.

Prosječna cijena: 5 KM

zdrava hrana
Jagode su idealno voće za doručak!

Voćni štapići

Sastojci: 1 breskva, 1 nektarina, 200 g stabljike celera, 50 g grožđica, 2 kašike ruma, 100 g mascarpone sira, 20 g meda, 1 kašika bijelog ruma

Priprema: Očišćene breskve i nektarine narežite na kriške. Stabljike celera narežite na štapiće. Grožice namočite u rumu s malo vode. Za kremu pomiješajte sir sa medom i bijelim rumom pa slastičarskom špricom nanesite na stabljike celera. Voće sa kremom posložite na pladanj, pospite grožđicama iz ruma i dobro ohladite prije posluživanja.

Prosječna cijena: 4 KM

Preporuka

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

druge upravo čitaju