Hrana za dobro raspoloženje

s_stres

„Ne možemo imati nikakvu stresnu krizu sljedeće sedmice. Moj je kalendar već pun." - Henry Kissinger

Antistres hrana: od grrrr… do mmmm…

Piše: Nina Branković

Stres je svuda oko nas: finansijska kriza, računi koji neumoljivo stižu, cijene koje rastu, neizvjesnost zaposlenja, promašene romanse, problemi s djecom, neljubazni ljudi itd. U stresnim situacijama poremetimo ishranu pa jedemo ili puno više ili gladujemo. Veoma često tada posegnemo i za nekim slasnim komadom hrane ili pak čašom alkohola, da se smirimo. Ali, to uglavnom ispadne kontraproduktivno. Ukoliko u organizam koji je pod stresom unesete nove količine šećera, uskoro će vam živci titrati još gore. Osim toga, pored povišenog osjećaja nervoze, povećat ćete i kilograme pa će vam odraz u ogledalu još više nadodati na ionako negativno raspoloženje. Na sreću, i za stres ima lijeka.

Hej, hej, stani malo!

Kao prvo, bitno je ne dozvoliti stresu da vas potpuno obuzme već ga trebate pokušati suzbiti i kontrolirati. I uzavreli pišteći čajnik se smiri i prestane pištati kad ga skinete s vatre, zar ne? Hrana za smanjenje stresa postoji i, ukoliko je konzumiramo kada nas uhvati nervoza, uveliko sebi možemo olakšati situaciju. Sve prirodne nemasne suspstance, još ako su pritom bogate vitaminima, mogu samo pogodovati našem nervnom sustavu. Vitamini su vrlo bitan antistres stimulator te ih treba unositi kroz raznovrsnu hranu. Cink možete pronaći u morskim specijalitetima poput školjki, ali i u mesu i jajima. Kada se osjećate posebno stresno, moguće je da vam u organizmu nedostaje magnezija, pa za ručak uključite paradajz, grejp, smokve, slatki kukuruz, grožđice ili mrkvu - odmah ćete se osjećati smirenije. Za smanjenje uznemirenosti trebate unositi i veće količine vitamina C a naći ćete ih u kupusu, brokulama, limunadi, jagodama ili kiviju. Stručnjaci savjetuju da će povećan unos vitamina B također smanjiti stres. Međutim, šta ako vas uhvati manija za grickanjem? Okrenite se voćnim slasticama, popijte koju šolju mirisnog čaja i pročitajte sljedeći tekst koji vam donosi pregled efikasnih grickalica za smanjenje stresa.

Antistres hrana # 1: bobice, a ne bombonice

Kada ste pod stresom, bacite se na borovnice, jedite jednu po jednu umjesto da krckate bombone. Pošto je potrebno neko vrijeme da se šećer iz borovnica pojavi u krvi, razina šećera vam neće skočiti naglo i to će, pored ugodnog zalogaja, onemogućiti stvaranje novog stresa. Dodatna pozitivna strana zamjena bombona s borovnicama je i količina vitamina C kojim bobičasto voće obiluje. Tako ćete organizam naoružati za borbu sa porastom nivoa hormona stresa.

Antistres hrana # 2: tropska utjeha od avokada

Ako žudite za nečim utješnim i bogatim, nemojte tražiti dalje od avokada. Mada nije uobičajeno voće za naše prostore, avokado nudi puno više od običnih grickalica koji nam prividno smanjuju nervozu. On je pun vitamina B koji je potreban našem tijelu za održavanje nervnog sistema i ćelija mozga te avokado vrlo brzo smanjuje osjećaj stresa. Dodatni plus je kremasti okus avokada koji ne sadrži nezdrave masne supstance.

Antistres hrana # 3: koštunjavo voće na zadatku

Izvrstan regulator osjećaja stresa je i miješano koštunjavo voće. U ovim zdravim, prirodnim grickalicama krije se pravo bogatstvo vitamina. Neophodne količine vitamina B pronaći ćete u orasima, što će smanjiti nivo stresa. Dodatne rezerve cinka kriju se u brazilskim orasima, a cink će uticati na smanjenje uznemirenosti, dok će vitamin E kojim su bogati bademi, pomoći u obnavljanju ćelija koje su pogođene uticajem stresa. Kupite ovo raznoliko voće u ljusci kako bi djelovali na više nivoa: prvi zadatak je guljenje ljuski što će samo po sebi dovesti do oslobađanja dijela tenzije, a drugi je unos neophodnih vitamina za smanjenje stresa.

Antistres hrana # 4: umirujuće guljenje narandže

Ljudi koji uzimaju 1.000 mg vitamina C prije držanja govora u javnosti smanjuju nivo hormona stresa, kortisola, a uz to smanjuju i pritisak u krvi. Stoga se udobno smjestite u nekoj od kućnih fotelja, duboko udahnite i koncentrirajte se samo na guljenje narandžinih kora. Petominutno guljenje kora će skrenuti misli sa uzroka stresa, a uz to ćete uživati u blagodetima vitamina C.

Antistres hrana # 5: dobra biljka šparoga

Šparoge su relativno nepoznato i zanemareno povrće kod nas, jer pošteno govoreći nisu nam baš ni dostupne osim u teglama (premda se nadamo da će se i to uskoro promijeniti), ali šparoge su bogat izvor folne kiseline, prirodnog regulatora raspoloženja. Uzmite par šparoga, umačite ih u nemasni jogurt ili pavlaku te uživajte u bogatstvu kalcija i folne kiseline sa svakim zalogajem.

Antistres hrana # 6: čaj ubija zmaja

Ispijanje toplog čaja savršen je način da malo spustimo loptu, skinemo svijet sa ramena i prepustimo se smirujućim dejstvima aromatičnih biljaka koja će zasigurno ublažiti efekte jednog haotičnog dana. Posebno uživajte u zelenom čaju koji obiluje antioksidantima te prirodno smanjuje stres. U svakom slučaju, ispijanje čaja može nam donijeti više koristi nego alkohol koji bismo umjesto njega unijeli u organizam.

Antistres hrana # 7: tamna čokolada za osmijeh

Nema ništa bolje za oslobađanje od stresa od prepuštanja užitku tamne čokolade. Ovdje prventsveno govorimo o gorkoj varijanti čokolade koja sadrži najmanje 70 posto kakao praha i koja po svom hemijskom sastavu izuzetno pogoduje našim nervnim završecima. Ukoliko su antioksidanti, kojima gorka čokolada obiluje, u mogućnosti da preventivno djeluju u mnogo ozbiljnijim situacijama, poput prevencije srčanih bolesti, koji gram više tamne čokolade u našem organizmu može samo pogodovati smanjenju stresa.

Dodatni savjeti za rezultat vi:1, stres:0

Trebalo bi da se već nakon čitanja ovog teksta osjećate smirenije, pa otiđite korak dalje i eliminirajte potencijalne raspirivače stresa. Ako vidite da vam je raspoloženje tih dana labilno i da će vas stres shrvati, tada zamijenite jutarnju kafu i druge kofeinske napitke crnim čajem koji će vas jednako uspješno razbuditi, a koji sadrži samo jednu trećinu kofeina u odnosu na kafu. Pokušajte iz jelovnika izostaviti prženu i masnu hranu te smanjite unos mesa. Iako meso ima svoje prednosti, poput zaliha cinka u bifteku, ipak unos proteina povećava potencijalni nivo stresa uzrokovanog dopaminima u mozgu.

Gusto izjave o stresu:

„Ako me pitate šta je najvažnija stvar za dug život, onda bih vam morao reći da je to izbjegavanje brige, stresa i tenzija. A ako me ne pitate, opet vam to moram reći.” - George F. Burns

„Pokušao sam s jogom, ali sam shvatio da mi je stres manje dosadan.” - nepoznat autor

„Jedan od prvih simptoma da ste pred nervnim slomom je kada počnete vjerovati da je ono što radite od nevjerovatne važnosti.” - Bertrand Russell

„Kad bi se ljudi fokusirali na zbilja važne stvari, ponestalo bi štapova za pecanje.” - Doug Larson

„Obilježje uspješnog čovjeka je kada on provede cijeli dan na obali rijeke bez da osjeća grižnju savjesti.” - nepoznat autor

„Je li baš sve toliko hitno koliko bi vaš stres volio da mislite?” - Carrie Latet

„Ne možemo imati nikakvu stresnu krizu sljedeće sedmice. Moj je kalendar već pun.” - Henry Kissinger

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

3 komentara na “Hrana za dobro raspoloženje”

  1. sahry

    Ako me pitate šta je najvažnija stvar za dug život, onda bih vam morao reći da je to izbjegavanje brige, stresa i tenzija. A ako me ne pitate, opet vam to moram reći.” - George F. Burns

    ova mi se pravo svida

  2. merii

    i meni se like

  3. sahry

    pa naravno kad smo u ovom brzom ritmu zivota …okruzeni brigam a,stresom,tenzije nesuglasice i vecinom negativna energija

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se