Dobre svakodnevne namirnice u ishrani

zobenepahuljice

Ublažavaju potištenost, umor, nesanicu i stres, a jedete li ih svakodnevno, osjećat ćete veću snagu i poletnost. Riječ je o zobenim pahuljicama, ali tu je još nekoliko namirnica koje odlično djeluju na organizam.
Pripremio: Adnan Učambarlić

Zob za više energije
Zob sadrži više osnovnih aminokiselina od svih drugih žitarica, linolnu kiselinu, “spore” ugljikohidrate te vitamine, minerale i oligoelemente. Sadrži vlakna i betaglukane, koji pomažu smanjenju kolesterola u krvi. Ublažava potištenost, umor, nesanicu i stres. Pogoduje radu želuca i crijeva. Da biste izvukli najveću korist, jedite zob u obliku pahuljica, u mlijeku, juhi, voću i jogurtu, piše Ordinacija.hr.

Med za bolju probavu
Jača imunitet, ublažava tjelesni i intelektualni umor, sprječava gripu, prehladu i alergije te djeluje diuretski. Ipak, najveću učinkovitost pokazuje u probavi: njegovo antibiotsko djelovanje uništava štetne bakterije u želucu i crijevima, osim ostalih i one koje uzrokuju peptički ulkus. Poželjno je konzumirati što manje prerađen med. Preporučuje se uvesti ga u prehranu kao sladilo, ali u umjerenim količinama zbog njegove visoke kalorijske vrijednosti. Koristite ga kao zamjenu za šećer.

Pivski kvasac pročišćava i uljepšava
Pivski kvasac jedan je od najboljih prirodnih izvora vitamina grupe B. Sadrži i bjelančevine i minerale. Pivski kvasac pomlađuje kožu, nokte i kosu, štiti od infekcija, olakšava probavu, regulira napetost i sprječava stres. Idealan za trudnice ili kod tjelovježbe. Da biste izvukli najveću korist, svaki dan pospite kašiku pahuljica kvasca po salati ili pomiješajte sa sokom, juhom ili mlijekom.

Soja je super mahunarka
Kao i druge mahunarke sadrži vlakna, minerale i vitamine grupe B, a istovremeno je i jedan od najkompletnijih izvora bjelančevina. Bogata je fitoestrogenima, sastojcima koji imaju učinak nalik učinku ženskih spolnih hormona estrogena. Štiti od raka, sprječava kardiovaskularne poremećaje i ublažava simptome menopauze. Da biste izvukli najveću korist, poželjno je uzimati male količine tokom cijelog dana, jer aktivne tvari iz soje samo kratko ostaju u organizmu.

Plava riba za zdravlje
Bogata omega-3 masnim kiselinama, sadrži bjelančevine, sve osnovne aminokiseline te jod, kalcij, cink, željezo, selen i vitamine A i D. Imajte na umu da omega-3 masne kiseline sprečavaju rak dojke, bore se protiv upalnih bolesti, smanjuju rizik do infarkta, snižavaju razinu “lošeg” kolesterola u krvi i poboljšavaju moždane funkcije. Da biste izvukli najveću korist, plavu ribu, kao što su srdele, smrznutu, svježu ili u konzervi, treba jesti dva do četiri puta sedmično.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se