Sezona grožđa i smokava

grapes-figs-blueberries-clusters-berries-still-life-autumn-anna-verdina

Grožđe, dijetalno voće

O grožđu je uvijek je moguće nanovo pričati. Riječ je o voću pogodnom za različite dijete, a veoma  bogatom  mineralima, vitaminima i drugim korisnim sastojcima. Interesantno je da čak i sjemenke grožđa imaju jako andioksidaciono dejstvo na organizam. Zbog velikog sadržaja kalija i voćnih kiselina grožđe  podstiče mokrenje i pomaže u eliminaciji toksina iz organizma. Grožđani šećer je neophodan za rad mozga i srčanog mišića. Flavonoidi preventivno djeluju na pojavu bolesti krvi i krvnih sudova, ali ipak treba naglasiti da grožđe moraju izbjegavati dijabetičari! Dobro je poznato da se od grožđa pravi vino i sok, a osim toga, ovo voće može da se stavlja u pite i hljeb, a pahuljice sa grožđem dobivaju poseban okus. Suho grožđe također se sve više koristi u savremenoj ishrani, naročito za pravljanje poslastica.

Grožđe bolje sazrijeva uz Mozarta!

Muzika predstavlja novi “horizont” ekološke, biodinamične poljoprivrede, posebno u vinogradarstvu. Uz zvuke Mozartovih sonata, vinograd prosto buja, dobijajući ne samo na gustini lišća već i na količini voća. Do ovih rezultata došao je italijanski vinogradar Giancarlo Cignozzi, autor knjige „Onaj koji šapuće vinogradu”. Ovaj mali proizvođač vina iz Toskane već dvije godine eksperimentiše sa organskim uzgojem grožđa uz muziku. On je u vinograd postavio zvučnike i pušta klasičnu muziku svom voljenom grožđu, ubijeđen da ona ima pozitivan uticaj na sazrijevanje ploda.

Smokve brišu bore

Sezona je smokava, rajskog voća koje obnavlja organizam, osnažuje i briše bore. To je biljka koja puno daje, a malo joj treba, tek siromašno tlo i pokoja kap vode. Hvale vrijedna namirnica koja je poznata po ljekovitim svojstvima. Svježa smokva sadrži do 80 posto vode i 60 posto prirodnog šećera, stoga je dobrobit konzumiranja smokve mnogostruka, baš kao i načini konzumiranja. Slatkasti, bogati okus smokve savršeno se slaže sa slanim okusima, poput ovčijeg ili kozijeg sira, možete je dodati raznim kompotima ili jelima od peradi. Od svježe smokve možete napraviti kompot, pekmez i fermentirana pića. Nisu samo svježe smokve zdrave, suhe smokve su također sjajan izvor brojnih nutrijenata i ujedno praktičan i nutritivno vrijedan obrok za sportiste rekreativce i profesionalce, a u kombinaciji s orašastim plodovima mogu poslužiti kao idealan međuobrok. Čaj od smokve liječi bolesti jetre, grla, dišnih organa, žučnog kamenca i mjehura. Smokve su veoma ukusne u kombinaciji s kruškama, a možete ih pripremiti u obliku štrudle ili prhke pite. Kao predjelo smokve se mogu poslužiti s pršutom na salati od rikule s listićima parmezana, kobasicama ili kratko popečene s pancetom.

Gusto zanimljivost: Stari Grci su izuzetno cijenili smokve tako da su zakonom zabranili izvoz najkvalitetnijih vrsta, a rimska legenda kaže da se vučica, koja je hranila Romula i Rema, odmarala ispod smokvinog drveta. U to vrijeme je već postojalo 29 vrsta smokve, a danas ima 600 različitih tipova ovog voća.

Gusto recepti sa grožđem i smokvama:

Smokve sa medom figs-and-honey

Sastojci: 300 g krupnih smokava, 3 kašike meda, 100 g putera, 70 g badema,  malo ruma

Priprema: Propržite prepolovljene smokve na zagrijanom puteru sa svih strana, pa prelijte medom pomiješanim s rumom. Kratko stavite na laganu vatru, pospite listićima prepečenog jezgra badema i servirajte toplo.

Prosječna cijena: 6 KM

figsalad-15 Voćna salata od smokve, meda i lubenice

Sastojci: 2 smokve, 1 šoljica sitno narezane lubenice, sok od ½ limuna, 2 kašike meda

Priprema: Pomiješajte limun i med. Smokve presijecite na četvrtine i pomiješajte sa lubenicom. Prelijte smjesom od limuna i meda i poslužite odmah.

Prosječna cijena: 4 KM

Hljeb sa grožđem grape-bread-002

Sastojci: 3 žumanceta, 650 g pšeničnog brašna, 100 g suhog grožđa, narendana kora od jedne narandže, 120 g putera, 120 g šećera, 250 ml mlijeka, malo soli, kvasac

Priprema: Izdrobite kvasac, dodajte mu kašičicu šećera, mlako mlijeko i malo brašna. Izmiješajte, pa glatku masu ostavite da fermentira na toplom. Pomiješajte kvasac i brašno. Ostatak šećera rastopite u mlijeku pa dodajte brašnu, kao i maslac, so i žumance. Umijesite glatko tijesto. Operite i osušite narandžu. Narendajte koru i dodajte tijestu, kao i oprano i osušeno grožđe. Još jednom premijesite. Tijesto stavite u podmazan duguljast pleh i ostavite da naraste. Zatim pecite u zagrijanoj rerni na 220°C oko 1 sat. Kada se prohladi, narežite na parčad.

Prosječna cijena: 5 KM

3331006-corn-flakes-with-muesli-grapes-and-raisins-close-up-stock-photo Kornfleks sa grožđem

Sastojci: 300 g kukuruznih pahuljica, 300 ml voćnog jogurta, 200 g grožđa, 800 ml soka od višanja

Priprema: Zrna grožđa presijecite na polovine. Kornfleks stavite u zdjelu, dodajte grožđe, prelijte voćnim jogurtom, promiješajte i ostavite da odstoji 10 minuta. Servirajte u zdjelicu i poslužite uz sok od višnje.

Gusto upozorenje: Ne preporučuje se osobama oboljelim od šećerne bolesti.

Prosječna cijena: 6 KM

NUTRICIONISTA: Grožđe je voće koje djeluje ljekovito na naš organizam, jer potiče metabolizam. Zbog visokog sadržaja voćnih kiselina „izvlači” višak tečnosti iz organizma, pa tako ga čisti, rasterećuje bubrege i jetru, a pomaže i u borbi sa celulitom. Sadrži dosta vitamina C i B, pa djeluje antioksidativno, jača nervni sistem i smanjuje stres. Smokve su bogat izvor kalija, fitosterola i vlakana, te poboljšavaju zdravlje srca, smanjuju nivo kolesterola, regulišu probavu, pomažu pri održavanju zdrave tjelesne težine i zdravlja. Odličan su izvor energije za sportaše i ljude u pokretu. Smokve sadrže dosta oksalata, pa je potreban oprez osobama sa oksalatnim bubrežnim kamencima.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se