Mala pomoć u kuhinji

stock-photo-fresh-sala_opt

Veganske namirnice, kiselica i tropsko voće

Veganske namirnice:

Tofu: Tofu kojeg Kinezi često zovu i Dofu, poznat je još i kao sojin sir jer mu je tehnika proizvodnje dijelom slična onoj u običnog sira. Dobar je izvor željeza, kalcija i magnezija, lako je probavljiv i niskokaloričan pa predstavlja nutritivno vrijednu namirnicu. Upija aromu hrane s kojom se kuha i iz namirnice bez nekog izraženog okusa brzo se transformira u mirisan i zadovoljavajući sastojak jela. Može se pržiti u vrućem ulju, pirjati, kuhati, kuhati na pari, peći na žaru i pripremiti kao odrezak.

Sojino mlijeko: Lako je probavljivo, obiluje bjelančevinama, ugljikohidratima i kvalitetnim masnoćama. Bez kolesterola i mliječnog šećera je.  Čuva se na temperaturi do 4°C. Ako se pravilno čuva proizvod je upotrebljiv najmanje 90 dana. Nakon otvaranja treba ga potrošiti u roku od dva dana.

Heljda: Zrno heljde je hranjivo, bogato vitaminima B-skupine i lako probavljivo. Kuha se poput riže, guli i od njega pravi heljdina kaša. Mljevenjem heljdinog zrna dobiva se kvalitetno brašno za palentu, odnosno miješanjem s drugim žitaricama heljdino brašno je pogodno za izradu kruha i peciva. Heljda često služi kao zamjena za rižu ili se priprema kao kaša.

Kiselica:

Opis: To je višegodišnja biljka s ovalnim kiselkastim listovima koja se koristi u pripremi salata, juha ili se kuha s ribom, kao blitva ili špinat.

Upotreba: Listovi kiselice imaju vrlo kiseo, osvježavajući i pomalo gorkast okus. Što svježiji nasjeckani listovi se u umjerenim količinama dodaju kao začin salatama, umacima i juhama, namazima od sira i maslaca te preljevima za salate. Nasjeckana kiselica dodaje se i omletu od jaja, a i mliječnim napicima, jogurtu i kiselom mlijeku. Listovi se miješaju s drugim zelenim salatama ili se pirjani na maslacu, jedu kao prilog uz piletinu ili ribu. Pomiješani s drugim zelenim biljem, posebno špinatom koriste se za umake, variva i krem juhe.

Tropsko voće:

Ananas: Bogat vitaminom C, ananas sadrži bromelin, enzim koji razgrađuje proteine i tako pomaže u procesu probave. Pod utjecajem topline gubi se njegov učinak, tako da je najbolje ananas jesti svjež. Kad ga pomirišete na donjoj strani, ne smije imati kiselkast, već sladak miris. Ananas nakon berbe više ne dozrijeva, pa će onaj kupljen nezreo takav i ostati. Okus mu se slaže s rumom, cimetom i đumbirom, a komadiće ananasa poslužite uz pečenu tunu ili losos.

Papaja: U našim supermarketima prodaje se havajski tip papaje. Zreli plod ima žutu koru i meso boje lososa. Drugi rasprostranjeni tip papaje je meksički, koji zovu i zlatna papaja. Ako u trgovini naiđete na zelenu, nezrelu papaju, nemojte je zaobići jer će za nekoliko dana na sobnoj temperaturi dozreti. Bogata je vodom i ugljikohidratima, a ima i nekoliko puta više vitamina C od narandže. Od papaje se prave pekmezi, nadjevi za kolače, a za slatkast okus dodajte je kuhanoj riži.

Guava: Jestiv je cijeli plod: meso, koža i sjemenke. Ipak, većina jede samo meso zbog gorkog okusa kože i tvrdoće sjemenki. Od guave se mogu pripremati sirupi, sokovi, marmelade, različite slastice, a može se i sušiti te na taj način konzervirati i sačuvati njezina vrijednost.

Kivano: Porijeklom je iz Afrike, gdje je dobio naziv afrička rogata dinja. Ne čuva se u hladnjaku, već na sobnoj temperaturi. Može se jesti sam ili u kombinaciji s drugim voćem, sirom, sladoledom ili pudinzima.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se