Koje namirnice vegani najviše kupuju

shutterstock_115754956_opt

Veliki problem svakog vegana je pronaći povoljne i kvalitetne namirnice. Za one koji razmišljaju o tome da postanu vegani, donosimo listu od pet najpopularnijih namirnica koje se mogu pronaći u svakom većem supermarketu.
Istražio: Adnan Učambarlić

Soja - burgeri, odresci i komadići

Sojini hranjivi burgeri izuzetno su prijatnog okusa i idealni za pripremu sendviča ili kao dopuna jelima od povrća. Obično dođu kao gotov proizvod koji je spreman za konzumiranje, pa se mogu ponijeti na posao, u školu ili na izlet. Prave se od tofua, okare (mljevene soje), integralnog pšeničnog brašna, povrća, začina, morske soli i nerafiniranog ulja. Također, tu su i verzije u prahu od kojih se prvo treba napraviti smjesa za burgere. Pored njih, nezaobilazni su odresci i komadići soje koji su idealna i jeftina zamjena za meso. Veoma su ukusni i lako i brzo se pripremaju. 200 grama sojinih burgera košta 3,10 KM.

Tofu, zamjena za sir

Tofu je namirnica koja je nastala prije više od 1.000 godina u Kini. Nalikuje na pravi sir i pravi se na sličan način - koagulacija sojinog mlijeka izaziva se dodavanjem nigarija, gorke soli koja se dobija iz morske vode. Ipak, oni koji misle da će ih tofu zadiviti ako ga samo otpakuju i posluže kao običan sir, mogu se razočarati. Odsutnost okusa koja karakterizira tofu zapravo je njegova prednost. Kada se marinira sa začinima ili pirja u različitim umacima, tofu poput spužve upija arome i može imati gotovo svaki okus koji poželite. Dimljeni tofu prodaje se već pripremljen, ali se njegova konzumacija ne preporučuje u velikim količinama. Tofu je jako zdrav, ali u umjerenim količinama. Bogat je proteinima, vitaminima i kalcijem. On se ubraja u yin namirnice koje rashlađuju organizam pa je odličan u tople dane. 250 grama tofua košta 4,45 KM.

Sejtan, zamjena za meso

Sejtan ili seitan je jelo od punog pšeničnog zrna, bogato proteinima te se zbog toga često naziva i biljnim mesom. Izmislili su ga budistički redovnici, kao zamjenu za pileće i svinjsko meso.

Porijeklom je iz kineske kuhinje, a u svijetu se ovaj pšenični gluten najčešće koristi u makrobiotičkoj, vegetarijanskoj i veganskoj kuhinji zbog toga što gotovo u potpunosti nadomiješta potrebu za mesom. Jela sa sejtanom pripremaju se na isti način kao i ona sa mesom. Prije pojave žvakaćih guma, djeca na selima su žvakala zrna pšenice dok ne bi preostala gumasta masa - koja je ništa drugo nego sejtan. Sejtan je visokoproteinski proizvod od pšenice, kuhan u umaku od soja sosa, začina i vode. Sadrži 70 posto proteina i neznatne masti i ugljikohidrate. Lako je svarljiv i brzo se asimilira u organizmu, tako da ga mogu koristiti sve osobe koje troše velike količine energije. Naročito se preporučuje sportistima, trudnicama i djeci. Može se dodavati supama, prženim jelima, salatama, prelivima. Sejtan može biti dimljen, pržen na tavi, pečen ili pržen na roštilju poput mesa ili tanko narezan za zdrave sendviče. U trgovinama se može kupiti svježi ili dimljeni sejtan. Svježi je već djelimično kuhan i slan, a prethodno je mariniran u sojinom umaku, shoyu ili tamari. 250 grama sejtana košta 2,55 KM.

Sojino mlijeko

Sojino mlijeko je napitak dobijen specijalnim postupkom iz sojinog zrna, po boji, sastavu i konzistenciji sličan je životinjskom mlijeku. Ali, u odnosu na kravlje mlijeko ima više proteina, a manje masti. Siromašniji je i ugljikohidratima. Što je najvažnije, ne sadrži kolesterol pa može bez straha da se konzumira u prevenciji i dijetoterapiji pojedinih oboljenja srca i krvnih sudova. Bijela boja sojinog mlijeka potiče od glicina, koji se veže za kalcij kao i u kravljem mlijeku. Međutim, iako podsjeća, sojino mlijeko nema okus kravljeg mlijeka. S obzirom na to da je dobijeno iz mahunarke, mirisom podsjeća na zeleni grašak. Ne sadrži so, čvrste masti, kao ni mliječni šećer laktozu, zbog čega se čini rijetko i vodnjikavo. Kako bi se poboljšao okus, sojinom mlijeku dodaje se vanilin šećer ili malo soli.

Sastojci koji ga čine posebnim i zdravstveno korisnim su brojni. Prije svega, tu su sojino ulje, sojin lecitin te brojni minerali i vitamini. Osim sojinog mlijeka, popularno je i rižino i bademovo mlijeko. Pola litra sojinog mlijeka košta 2,55 KM.

Kus kus, tjestenina nalik na žitaricu

Kus kus se smatra vrstom tjestenine, a može biti sitan, srednje veličine i krupan. Dobro spremljen kus kus uvijek je rastresit i lagan, prilagodljivog i nježnog okusa koji se odlično slaže sa različitim začinima; može biti poslastica, kao i slano jelo. Kus kus ne sadrži kolesterol, tako da čini osnovu mnogih mediteranskih i afričkih salata. To je tradicionalno jelo porijeklom iz Sjeverne Afrike i nacionalno jelo u Alžiru, Maroku i Tunisu. Prisutan je i na trpezama Egipta i Izraela.

Osnovna razlika između kus kusa i tjestenine je u tome što se tjestenina mijesi, dok je kus kus, uvjetno rečeno, navlaženo, preoblikovano i tako osušeno brašno. Obično se jede uz, na tradicionalan način, dinstano povrće kojem se, osim u vegetarijanskim varijantama, dodaju meso ili morski plodovi i riba.

Sastavno dio svakog kus kusa su začini (đumbir, karanfilić, cimet, biber). Gledano iz nutricionističkog ugla, kus kus se smatra kompletnim obrokom, jer sadrži žitarice, proteine i povrće. 400 g kus kusa košta oko 4 KM.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se