Februarski top 5

prasa

Prasa, pastrnjak, školjke, cikorija i grejp

Pripremila: Dženana Hrlović

Pastrnjak

Pastrnjak je povrće porijeklom iz Evrope, ali se sve češće može naći na trpezama širom svijeta. Po okusu i osobinama je vrlo sličan mrkvi, ali je karakteristične bijele boje, te nešto intenzivnijeg okusa. Koristi se kao zamjena za mrkvu, bilo kao začin ili kao osnova za pripremu jela. Mladi listovi pastrnjaka se mogu koristiti kao dodatak svježim salatama. Bogat je mineralnim tvarima, a zbog diuretskog djelovanja, preporučuje se osobama s oboljenjima mokraćnih organa. Blagotvorno djeluje i na nervni sistem, te uklanja probleme poput nesanice i nervoze. Koristi se za pripremu supa, kuhanih jela, može se pohovati, a mladi listovi se mogu koristiti i za pripremu salata.

Supa od pastrnjaka i mrkve
Sastojci: 6 pastrnjaka, 4 mrkve, 1 mala glavica crvenog luka, 500 ml pilećeg temeljca, 2 kašike paradajz sosa, 1 kašičica soli, ½ kašičice mješavine začina, maslinovo ulje

Priprema: Operite i očistite pastrnjak i mrkvu, te ih sitno naribajte. Usitnjeno povrće posolite kako bi što prije pustilo svoje prirodne sokove. Operite i sitno isjeckajte crveni luk, te pržite na zagrijanom ulju dok ne postane staklast, a zatim dodajte pastrnjak, mrkvu, te paradajz sos. Vrlo kratko dinstajte uz miješanje oko tri minute, te dodajte pileći temeljac. Kuhajte na umjerenoj toplini oko 30 minuta dok sastojci ne omekšaju. Kuhane sastojke usitnite u blenderu, vratite da se kuha još oko pet minuta, te dodajte malo usitnjenih listova pastrnjaka.

Prosječna cijena: 5 KM

Prasa ili praziluk
Prasa se zbog blažeg okusa često koristi kao zamjena za luk kao dodatak glavnim namirnicama, mada je u nekim jelima upravo prasa osnovna namirnica. Sadrži minerale i eterična ulja sa sumporom, te vitamin C u značajnoj količini. Ipak, upravo ovim ljekovitim eteričnim uljima može zahvaliti za ne baš popularnu aromu zbog koje je mnogi izbjegavaju. Blagotvorno djeluje na probavni i disajni sistem našeg organizma. Osim toga sastojci prase utiču povoljno na smanjenje masnoće u krvi, ali i kod oboljenja krvnih sudova, jer potiče cirkulaciju.

Pita od prase

Sastojci: Za tijesto: 250 g brašna, 150 g maslaca, 2 jaja, 2 kašike pavlake, 1 kašičica soli; Za preliv: 300 g prase, 100 g ementalera, 50 g maslaca, 2 jaja, 200 ml vrhnja za kuhanje, so, bijeli biber i muškatni oraščić po želji

Priprema: Umutite jaja, te dodajte brašno, maslac, pavlaku i so, pa umijesite  tijesto i ostavite sat vrimena u frižideru da odstoji. Prasu operite i isjeckajte. U tavi zagrijte malo maslaca, pa dodajte prasu i izdinstajte je. Po potrebi dodajte malo vode i dinstajte dok voda skroz ne ispari. U  duboku posudu pomiješajte vrhnje za kuhanje, umućena jaja, so, bijeli biber i muškatni oraščić, te sve dobro promiješajte. Ohlađeno tijesto razvaljajte malo veće od veličine kalupa, te pažljivo prebacite u kalup i pritisnite rubove uz rub kalupa pažljivo da se ne spusti. Tijesto izbodite viljuškom i stavite da se peče na 200ºC dvadesetak minuta, a zatim na polupečeno tijesto izlijte smjesu sa prasom. Pecite još dvadesetak minuta do pola sata na 180ºC.

Prosječna cijena pripreme: 7 KM

Cikorija
Cikorija je veoma zanimljiva biljka, koja svakim danom postaje sve popularnija. Listovi se koriste za pripremu salata, dok je korijen ove biljke odlična zamjena kafi. Sezona cikorije počinje u februaru, te se nastavlja u proljeće. Bogata je vitaminima i mineralima, te snižava nivo šećera u krvi, pa se preporučuje u dijetalnoj prehrani dijabetičara. Kao narodni lijek koristi se u liječenju bolesti jetre, mokraćnih organa i krvnih sudova.

Cezarova salata
Sastojci: 2 glavice cikorije, 2 jaja, 3 režnja bijelog luka, 1 limun, 2 kašike worchester umaka, 40 g parmezana, 4 kriške hljeba, 150 ml maslinovog ulja, so, biber

Priprema: Kriškama hljeba odstranite koru, pa mekani dio isjecite na jednake kockice. Pripremljene kockice pecite u zagrijanoj pećnicu, na 160°C da se osuše. U lonac s vrelom vodom stavite cijela jaja, kuhajte samo minutu i odmah ih ohladite. U avanu usitnite očišćeni bijeli luk, sa prstohvatom soli i maslinovim uljem. U zdjelu stavite očišćene i oprane listove cikorije, prelijte s dvije kašike maslinovog ulja i promiješajte. Zatim salatu posolite i pobiberite, dodajte još malo maslinovog ulja, sok limuna, worchester umak i ponovo promiješajte. Na kraju u salatu razbijte jaja, pospite naribanim parmezanom, dodajte pržene kockice hljeba, promiješate i poslužite.

Prosječna cijena pripreme: 15 KM

Grejp ili grejpfrut
Ime je dobio po engleskoj riječi grožđe, jer njegovi plodovi rastu u grozdovima i najveći je u grupi agruma. Iako okusom podseća na mješavinu narandže i limuna, pomalo je i gorak. Ukoliko pažljivo odvojite pulpu od bijele ovojnice otkrit ćete bogatu aromu bez gorčine. Sadrži veliku količinu vitamina C, A, ali i minerale - kalcij, fosfor i kalij. Smanjuje nivo loših masnoća u krvi, te  povoljno djeluje i na krvne sudove. Ubrzava metabolizam pa se preporučuje u različitim dijetalnim programima. Osim toga, djeluje osvježavajuće i povoljno na imunološki sistem, te se preporučuje kod gripa i prehlada. Može se  jesti svjež, koristiti za pripremu osvježavajućih napitaka, džemova, te slatkih i slanih salata. Budite oprezni sa uzimanjem grejpa ukoliko koristite neke lijekove, s obzirom da može uzrokovati njihovo pojačano djelovanje, te smetnju rada srca.
Džem od grejpa

Sastojci: 400 g oguljenog crvenog grejpa, 150 g oguljenog žutog grejpa, 100 g oguljene narandže, 150 oguljenog limuna, 200 ml soka od narandže, 100 ml soka od limuna, 100 ml soka od grejpa, 200 ml vode, 750 g šećera, 1 kesica želatine

Priprema: Voće isjeckajte što sitnije, pa stavite u posudu i dodajte sokove od cijeđene narandže, limuna i grejpa. Zatim dodajte vodu i stavite da se kuha. Kada voda proključa dodajte šećer i kuhajte dok voće potpuno ne omekša. Kuhajte oko 15 minuta uz obavezno miješanje kako se voće na dnu posude ne bi zalijepilo. Smanjite vatru i u manjoj posudi pomiješajte želatinu sa dvije kašike šećera i malo vode, te postepeno dodajte u voće uz miješanje. Sve skupa kuhajte još oko 15 minuta. Obavezno miješajte u toku pripreme, te kada je džem gotov premjestite ga u pripremljene posude i ostavite da se ohladi, najprije na sobnoj temperaturi, a potom i u frižideru.

Prosječna cijena pripreme: 10 KM

Školjke
Jela od školjki su vrlo cijenjena u svim svjetskim kuhinjama. Ranije su krasile uglavnom samo menije renomiranih restorana, dok su danas, kroz proces brzog smrzavanja, pronašle put do svakodnevnih trpeza. Jednostavne su za pripremu, a bogate važnim hranjivim sastojcima. Postoji mnogo različitih vrsta školjki, a na Mediteranu je najrasprostranjenije dagnje i kamenice, potom Jakobove kapice, Vongole, Palasture i druge. Kod pripreme školjki vodite računa da bacite svaku otvorenu sirovu školjku i svaku zatvorenu kuhanu školjku.

Kuhane dagnje

Sastojci: 1 kg dagnji, 1 l vode, 1 glavica crvenog luka, 1 lovorov list, biber

Priprema: Dagnje dobro operite oštrom četkicom pod mlazom hladne vode. U veći lonac stavite vodu, očišćeni crveni luk koji ste isjeckali na kolutiće, lovorov list, biber i stavite da se kuha. Kada voda prokuha dodajte školjke i kuhajte poklopljene 15 minuta. Povremeno protresite posudu kako bi se dagnje ravnomjerno skuhale. Gotove školjke sklonite sa vatre, sklonite poklopac i ostavite da se ohlade. Neotvorene školjke odstranite, a otvorene stavite na tanjir i poprskajte limunovim sokom. Služite sa sosom po želji.

Prosječna cijena pripreme: 5 KM

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se