Sjeme lana i konoplje

lan_velika

Lan

Lan je uzgajan još u prahistoriji zbog ulja, a Egipćani su od stabljike uspjeli da proizvedu platno. U moderno doba otkriveno je još mnoštvo razloga zbog kojih se lan svrstava među supernamirnice. Lan sadrži fosfor, kalcij, kalij, cink, selen i mangan. Također, sadrži i biljni hormon lignin koji ima antioksidativno i antikancerogeno dejstvo. U sjemenu lana i lanenom ulju nalaze se esencijalne polinezasićene masne kiseline, a to su omega 3 i omega 6 masne kiseline. Upravo su ove kiseline značajne za sprečavanje nastanka oboljenja srca i krvnih sudova, jer utiču na procese zgrušavanja krvi. Njima možemo da pridružimo i dijetna vlakna iz sjemena lana, koja utiču na snižavanje nivoa kolesterola u krvi i na smanjenje tjelesne mase. Sluz koja se oslobađa kada se sjeme lana prelije vodom može da bude rješenje za problem zatvora, ukoliko se koristi na duže staze.

Raznovrsna hrana od lana

Laneno sjeme ima fini, orašast ukus i vrlo se dobro uklapa u mnoge kombinacije: salate, kuhano povrće, žitarice i peciva. Pripremite električni mlin za kafu ili mlin za sjemenje, jer je njegova opna teška za varenje i potrebno je da se smrvi. Može da se koristi nemljeveno, ali treba dobro da se sažvaće, uz veće količine vode. Ako se melje, to treba da se radi neposredno prije upotrebe, jer lako oksidira. Kao čaj sjeme lana se prelije vrućom vodom, ostavi da odstoji 1 sat, pri čemu se oslobađa sluz. Ulje lana se dobija hladnim cijeđenjem. Za razliku od sjemena, ne sadrži lignine ni celulozu i ima nešto manje magnezija, kalija i selena. Ulje ne obrađujte termički, već ga koristite za prelivanje salata ili kao dodatak mliječnim napicima.

Konoplja

Sjemenke konoplje su moderan i zdrav dodatak skoro svim vrstama hrane, pekarskim proizvodima i tjesteninama. Jestiva konoplja omogućava adekvatnu ishranu sa izrazito kvalitetnim sastojcima. Konopljino sjeme omogućava brz i zdrav metabolizam te jača imunitet i vitalnost. Zbog svega navedenog konoplja bi trebala da bude uključena u sedmičnu ishranu. Biološki kvalitet konoplje u ishrani proteina je najviših vrijednosti i može se uporediti sa bjelancem ili mesom, s tim što konoplja ne sadrži kolesterol i nezdrave masne kiseline. Različite mineralne soli i mikroelementi daju tijelu vitalne hranljive materije koje garantuju stabilan ćelijski metabolizam. Maslac od sjemenki konoplje, za koji smo vam pripremili recept, možete vrlo lako napraviti i kao zdravi namaz koristiti cijele dvije sedmice. Prijatno!

Gusto zanimljivost: U nekim zemljama gajenje konoplje je zabranjeno, dok se u drugim zasniva na razlikovanju tipa konoplje i udjela THC-a (psihoaktivni sastojak). Uzgajivači industrijske konoplje vrlo dobro razlikuju ovu konoplju, od one uzgajane namjenski za uživanje, odnosno za drogu.

Gusto recepti sa sjemenkama lana i konoplje:

Lan shake

Sastojci: 2 kašičice mljevenih sjemenki lana, 1 banana, sok od 1 narandže ili jabuke i 1 dl jogurta

Priprema: Sve sastojke izmiksajte sa jogurtom. Ali ukoliko želite posan napitak, umjesto jogurta ubacite rižino mlijeko.

Uticaj: Ujutro, kada nemate vremena za kompletan doručak, pripremite ukusan i veoma hranljiv napitak.

Prosječna cijena: 5 KM

Zdrave pljeskavice

Sastojci: 1 šolja integralnog pirinča, 50 g parmezana, 1 šolja sočiva, 1 kafena šolja ovsenih pahuljica, 1 kašičica mljevenog lana, 1 kašičica sjemenki susama, 1 kašičica pšeničnih klica, peršun, majoran, so,  biber

Priprema: Sočivo potopite u vodu prethodno veče. Kuhajte ga u tri vode dok ne omekša. Integralni pirinač isperite u nekoliko voda i kuhajte ga u slanoj vodi na laganoj vatri 15 minuta. Skinite ga sa vatre i ostavite 15 minuta poklopljenog u vodi da nabubri. Pirinač i sočivo dobro ohladite. Spojite sočivo sa pirinčem u odnosu 1:1 i dobro promiješajte. Dodajte zatim šolju ovsenih pahuljica, šaku sitno isjeckanog peršuna, mljeveni lan, pšenične klice, malo sušenog majorana, biber, so  i na kraju parmezan. Dobro promiješajte i vratite u frižider još 30 minuta. Od ove smjese pravite pljeskavice prečnika od 5-7 cm, debljine oko 1 cm.  Uvaljajte ih u sjemenke susama i pecite ili pržite na malo susamovog ulja.

Prosječna cijena: 8 KM

Maslac od sjemenki konoplje

Sastojci: 1 šoljica očišćenih sjemenki konoplje, 3 kašike ulja kanole, 2 kašike javorovog sirupa

Priprema Sve sastojke stavite u blender i miksajte dok smjesa ne postane kompaktna. Sačuvajte u hermetičkoj posudi i držite u frižideru najviše 2 sedmice.

Prosječna cijena: 4 KM

Čaj od konoplje

Priprema: 1 g sušenih listova konoplje što je otprilike mala čajna kašika stavite u šolju i prelijte sa 1dl kipuće vode. Ostavite pokriveno 10 minuta i zasladite po želji.

Uticaj: Konopljin čaj možete kombinovati sa svakim prirodnim čajem ili limunom. Najbolje je da taj odnos bude 50% konoplje i 50% ostalih sastojaka! Uticaj korišćenja konopljinog čaja je sljedeći: poboljšava varenje, snižava krvni pritisak i povećava energiju. Pored toga, konopljin čaj je povezan sa mršavljenjem, šećerom u krvi i kontroli kolesterola.

Prosječna cijena: 3 KM

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se