Klementine

klementine1

Osim što su ukusne klementine su prava blagodat za organizam. Ukoliko želite da imate zdrave zube, da budete dobro raspoloženi i da imate zdravu jetru svoj jelovnik obogatite klementinama. One su manje od mandarina i sazrijevaju u decembru pa je zima pravo vrijeme da se ova voćka jede.

Pripremila: Ivana Ljubičić

Klamentine su bo­­­­gate C vitaminom, koji sprečava infekcije respiratornog sistema te pojavu prehlade. Ova voćka toplo se preporučuje i onima koji su svakodnevno izloženi stresu, jer podiže raspoloženje vrlo brzo i efikasno. Kao izvor potasijuma, sprečava i nastanak upalnih procesa u ustima pa samim tim održava zdravlje zuba.

Gusto zanimljivost: Postoji nekoliko verzija o porijeklu klementine. Prema prvoj, klementinu je za poklon dobio sveštenik Clément Rodier u vrtu za siročad u Misserghin, u Alžiru. Prema drugoj verziji, klementinu je sasvim svjesno posadio sveštenik Pierre Clement (oko 1900.) kada je vodio poljoprivrednu školu u Oranu u Alžiru.  Mada, postoji i treća verzija priče, a to je da su je Kinezi proizveli mnogo ranije.

Klementine sadrže kolin i vitamin B, koji pomažu u zdravom funkcionisanju jetre. Nezdrava hrana i alkohol svakodnevno narušavaju zdravlje jetre, pa je klementina savršena preventiva. Zlata vrijedna voćka sadrži i folnu kiselinu, koja je važna za normalno funkcionisanje mozga. Ulje klementine ima snažna antioksidativna i analgetska svojstva, koja će poboljšati kompletno stanje organizma.

Gusto zanimljivost: Tradicionalno eterično ulje klementine se koristi kao antidepresant i sredstvo za smirenje i relaksaciju.

Klementne se koriste u ishrani tokom cijele godine kao dodatak kolačima i salatama. Veoma je ukusna i marmelada od klementina za koju smo vam pripremili recept.  A za razliku od narandže, klementina se lako guli pa je za mnoge ona ljepši izbor kada je riječ o citrusima.

Gusto savjet: Iako su veoma zdrave, u 100 grama klementina ima 47 kalorija. Ali lako ih je sagorjeti, jer 13 minuta hodanja ili 5 minuta džogiranja sasvim je dovoljno!

Gusto recepti sa klementinama:

Marmelada od kelementina

Sastojci: ½ kg klementina, sok od 3 velika limuna, 1.3l vode, 1kg šećera

Priprema: Klementine operite u toploj vodi. Koru narendajte, pulpu (ostatak nakon cijeđenja) izvadite i stavite u sok od limuna i vodu te ostavite da prenoći. Lonac sa smjesom stavite na umjerenu vatru i pustite da proključa. Kuhajte, nepoklopljeno oko 30-45 minuta, odnosno dok kora ne omekša.  Smanjite vatru, dodajte šećer. Povremeno miješajući kuhajte 15-20 minuta. Ako se smjesa nije skuhala do željene gustine, kuhajte još. Marmeladu stavite u sterilne tegle i poklopite.

Prosječna cijena: 7 KM

Salata od klementina

Sastojci: 4 klementine, so, biber, maslinovo ulje

Priprema: Ogulite voće i razdvojite komade, začinite sa uljem, soli i biberom. Iako je salata i ovako ukusna jelo možete obogatiti sa komadićima sardela ili haringa, crnim maslinama i lukom.

Prosječna cijena: 4 KM

Torta od kelementina

Sastojci: 375 g klementina, 6 većih jaja, 225 g šećera, 200 g mljevenih badema, 2 kašičice praška za pecivo, 100 g crne čokolade (sa što većim postotkom kakaa), papir za pečenje, margarin za podmazivanje pleha, alufolija

Priprema: Stavite klementine da se kuhaju 2 sata, nakon toga ih potpuno ohladite i sameljite u blenderu, tako da se dobije kašasta masa. Umutite cijela jaja, dodajte šećer, badem, prašak za pecivo i kašu od klementina. Podmažite pleh u kojem ćete peći margarinom i potpuno obložite masnim papirom, a zatim sipajte masu. U prethodno ugrijanu rernu, na oko 180 stepeni, staviti da se peče oko 1 sat.  Nakon 40 minuta, izvadite i prekrijte gornji sloj alufolijom kako bi se spriječilo pregorijevanje i vratite u rernu. Ako je potrebno, provjerite čačkalicom da li je kolač pečen na sredini. Kada čačkalica izlazi suha iz tijesta, kolač je gotov.  Čim kolač izvadite iz rerne, narendajte preko čokoladu ili je prethodno rastopite (sa 4 kašike vode i malo ulja), pa premažite. Ostaviti kolač da se potpuno ohladi, a zatim ga smjestite u zatvoren sud i u frižider. Što duže stoji, ukusniji je i sočniji.

Prosječna cijena: 10 KM

NUTRICIONISTA: Citrusi su namirnice koje podržavaju optimalno zdravlje. Visoki sadržaj vitamina C djeluje povoljno na jačanje imuniteta, što je posebno važno u zimskom periodu, zatim na zdravlje srca, respiratornog sistema i očiju. Citrusi sadrže malo kalorija, pa su idealna namirnica za zdravu tjelesnu masu. Jedno malo mirisno parče kolača od mandarine može uz šolju čaja biti lijepa prijepodnevna ili poslijepodnevna užina.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se