Bob

bob

Prema starom narodnom vjerovanju zrno boba donosi sreću, a mnogi narodi ga u toku velikh praznika vole imati u kolaču ili na stolu. Riječ je o ukusnom povrću, ali pomalo zaboravljenom u domaćoj kuhinji. Kada se uzme u obzir da se od boba mogu praviti razne čorbe, ali i salate i ukusni sendviči, šteta je ovu biljku baciti u zaborav.

Pripremila: Ivana Ljubičić

Bob, debeli grah ili bobak jedna je od najstarijih kultiviranih vrsta povrća i ima raznovrsnu primjenu u kulinarstvu. To je jednogodišnja biljka iz roda grahorica, afro-azijskog porijekla, a uzgaja se u cijelom svijetu. Poslije soje ovo je prehrambeno najvrednije povrće. Bob sadrži mnogo vitamina B-skupine, fosfora i željeza.

U kulinarstvu

U ishrani se uglavnom koriste sjemenke (zrno, grah) za pripremu variva, juha, priloga, salata i pirea. Mlado lišće može se koristiti sirovo ili se priprema poput špinata. Mahune boba mogu se pripremati kao varivo, ali dok su vrlo mlade, kasnije zrenjem brzo postaju vlaknaste i dobijaju dlačice koje stvaraju neugodan okus pri konzumiranju. Zrele sjemenke mogu se ispržiti i posoliti poput kikirikija te poslužiti kao grickalice. Ako pripremate potpuno mladi bob, tada mu nije potrebno odstraniti opnu zrna. Starenjem kožica postaje tvrđa i gorča pa ju je prije pripreme potrebno odstraniti. A to možete ovako: prokuhajte ga dvije minute u kipućoj vodi, ohladite pod tekućom vodom i pritiskom između prstiju istisnite zrno iz opne.

Gusto zanimljivost: U Španiji i Portugalu tradicionalno se za Božić služi kolač u kojem se nalazi jedno zrno boba. Prema običaju onaj ko dobije krišku sa zrnom boba iduće godine kupuje kolač.

Ostale upotrebe

Od stabljike boba mogu se dobiti vlakna, a spaljene stabljike sadrže dosta kalija i mogu poslužiti za izradu sapuna. Sjemenke boba sadrže elemente koji se koriste u liječenju Parkinsonove bolesti te tvari zbog kojih je bob prirodna alternativa Viagri. Zbog visokog sadržaja vlakana, bob daje osjećaj sitosti, reguliše probavu i nivo kolesterola u krvi i jača imunološki sistem. Odlikuje se antikancerogenim i antioksidativnim dejstvom. Povoljno djeluje u slučaju anemije, umora, pada energije, depresije i hormonskih problema. Bob se preporučuje dijabetičarima jer reguliše nivo šećera u krvi. Redovno konzumiranje boba poboljšava kvalitet kože, kose i noktiju.

Gusto savjet: Čišćenjem od boba otpada 50-60%, pa ukoliko kuhate za 4 osobe računajte 2 kg neočišćenih mahuna.

Gusto recepti sa bobom:

Sendviči s bobom i pršutom

Sastojci: 50 g očišćenog boba, 4 velika peciva, 8 kriški pršuta, 2 kuhane cvekle, 125 g kozijeg sira, 2 kašike maslinovog ulja, so

Priprema: Kuhajte bob 3-4 minute i prema potrebi mu ogulite kožicu. Prerežite peciva napola i na svaku polovicu stavite krišku pršuta. Rasporedite cveklu, sir i bob u peciva, pospite maslinovim uljem te posolite, poklopite i poslužite.

Prosječna cijena jela: 7 KM

Janjeći kotleti s bobom

Sastojci: 600 g boba, 2 kašike limunovog soka, 2 kašike senfa, režanj bijelog luka, 2 kašike maslinovog ulja, 2 kašike sjeckane svježe metvice, kašika sjeckanog peršuna, janjećih kotleta količina po želji, so, biber

Priprema: U zdjelici pomiješajte limun, ulje, začine i skuhani bob. Janjeće kotlete natrljajte solju i biberom te ispecite na tavi pa poslužite uz bob.

Prosječna cijena jela: oko 10 KM (zavisno od količine mesa)

Pljeskavice od boba i špinata

Sastojci: 100 g špinata, 1 kašika maslinovog ulja, 250 g očišćenog boba, 150 g krompira, 1 jaje, po ½ kašičice mljevene kurkume, korijandera i kima, 2 kašičice peršuna, 30 g krušnih mrvica

Priprema: Skuhajte i sitno nasjeckajte špinat. Bob kuhajte dvije minute i ogulite. Skuhajte krompir i propasirajte ga s bobom, špinatom i začinima. Dodajte jaje i krušne mrvice, oblikujte pljeskavice i ispecite ih s obje strane.

Prosječna cijena jela: 7 KM

Namaz od boba

Sastojci: 400 g očišćenog boba, 2 češnja bijelog luka, so, 2 kašičice limunovog soka, 70 ml maslinovog ulja, 100 ml vode u kojoj se kuhao bob

Priprema: Očišćeni bob skuhajte i ogulite mu kožicu. Usitnite ga u električnoj sjeckalici s bijelim lukom, limunovim sokom, maslinovim uljem i soli. Dodajte vodu u kojoj se kuhao bob i sve dobro promiješajte. Poslužite na prepečenom kruhu i ukrasite metvicom.

Prosječna cijena jela: 5 KM

NUTRICIONISTA: Bob sadrži brojne hranjive materije koje blagotvorno djeluju na naš organizam. 100 g boba sadrži 110 kcal, ali zadovoljava naše dnevne potrebe za vlaknima, te donosi dosta željeza, magnezija, mangana, fosfora i tiamina. Vrlo je korisna namirnica za osobe sa povišenim kolesterolom.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se