Dobre namirnice za sezonu kiša i prehlada

img_5670-520x782_opt

Oktobar je i došla je sezona kiša. Vrijeme je sve hladnije i vjetrovitije pa su “povoljnije” prilike da uhvatite neki virus te da vam prehlada zagorča šarene jesenje dane. Ipak, ukoliko organizam ojačate na vrijeme pravim izborom namirnica, ne morate da se brinete. Samo treba da uskočite u udobnu obuću i odjeću, stavite ruke u džepove i bezbrižno se šetkate po suhom lišću, pa makar vas i uhvatila kiša, jer na kraju svega, šta vam može?!

Pripremila: Ivana Ljubičić

Evo koji su vaši saveznici u borbi protiv malaksalosti, kihanja, kašljanja i sobe pune potrošenih lotos maramica!

1. Bijeli luk. Bez obzira da li volite miris bijelog luka u hrani ili ne, u ovom periodu ga svakako morate imati na meniju. Naime, češnjak sadrži alicin koji kao aktivni sastojak djeluje antivirusno i antibakterijski u organizmu. Ovaj luk čisti jetru, podstiče stvaranje bijelih krvnih stanica te jača imunološki sistem. Osim toga, sirup od bijelog luka može pomoći u rastvaranju i oslobađanju sluzi iz respiratornih organa.

Zapečeni bijeli luk sa timijanom
Sastojci: bijeli luk i maslinovo ulje (količina po želji), nekoliko svježih listova timijana, morska so, biber

Priprema: Prerežite cijele glavice bijelog luka po sredini, stavite ih na pleh za pečenje tako da je prerezana strana okrenuta prema gore. Prelijte glavice sa ekstra djevičanskim maslinovim uljem. Začinite sa svježim listovima timijana, morskom solju i biberom. Sve pokrijte folijom i pecite u rerni na 180°C oko pola sata. Nakon toga maknite foliju i pecite još desetak minuta da bijeli luk dobije lijepu boju. Ovako pečen bijeli luk koristite kao namaz za tost hljeb, jednostavno prstima istiskajte mekane i ljepljive češnjeve bijelog luka, dodajte malo sira i dobit ćete savršeno predjelo.

Prosječna cijena jela: 5 KM

2. Med. Ovo je namirnica koja djeluje kao prirodni antibiotik s antiseptičkim svojstvima. Sadrži vitamine poput B-kompleksa, C, D, E, te enzime i propolis. Propolis u medu jača imunološki sistem, a efektniji je čak i od sirupa za kašalj jer oblaže grlo mnogo bolje. Saznajte više o blagotvornosti meda na str. 18.

Medena mrkva

Sastojci: 4 veće mrkve,1 kašika putera, 1 kašika soka od limuna, 3 kašike meda, 1 kašika šećera

Priprema: Mrkvu očistite, prepolovite, stavite u šerpicu te pospite sa kašikom šećera i prelijte vodom. Kuhajte 5 minuta pa mrkvu maknite iz vode i stavite u posudu za pečenje. Puter otopite i poprskajte mrkvu. Med i sok od limuna zagrijte pa prelijte preko mrkve. Prekrijte folijom i stavite u peć da se zapeče na 180°C oko 20 minuta.

Prosječna cijena jela: 4 KM

3. Đumbir. Ova ljekovita biljka podstiče stvaranje sluzi, ubrzava metabolizam, a pomaže kod mučnine i loše probave. U borbi protiv nadolazeće prehlade svježi đumbir sitno naribajte i dodajte u hranu ili jogurt, dok đumbirov čaj, posebno u kombinaciji s medom, pomaže u pročišćavanju grla.

Piletina sa đumbirom

Sastojci: 200 g pilećih fileta, 1 kašičica đumbira, 1 šolja jogurta

Priprema: Ugrijte rernu na 220°C i ispecite piletinu. Zatim umiješajte đumbir u jogurt i prelijte vrući file.

Prosječna cijena jela: 6 KM

4. Limun. Kako je bogat vitaminom C, limun je postao neizostavna voćka tokom jeseni i zime. Osim toga u tijelu je važno održavati ravnotežu između kisele i lužnate vrijednosti, a samo pola limuna razvodnjenog u čaši tople vode može spriječiti od grušanja, stimulirati probavu, te pomoći u stvaranju lužnate vrijednosti u tijelu.

Koktel bomba

Sastojci: 1 limun, 2 narandže, kašičica šećera, listić mente

Priprema: Iscijedite limun i narandže, dodajte malo šećera i vode te promiješajte. Ubacite listić mente i popijte ovu vitaminsku bombu na slamčicu.

Prosječna cijena jela: 5 KM

5. Curry začin. Početne simptome prehlade bolje će ukoniti ljuti curry u prahu nego lijekovi s paracetamolom. Pored toga, brojna istraživanja su potvrdila i to da osim što umanjuje simptome prehlade ovaj začin sprečava i njen nastanak.

Govedina sa curry sosom i gljivama

Sastojci: 200 g goveđeg odreska narezanog na trake, 2 kašike ulja, 1 glavica nasjeckanog crvenog luka, 2 kašičice curryja u prahu, 2 češnja nasjeckanog bijelog luka, manje od pola kašičice čilija u prahu, 1 zelena paprika narezana na trake, 1 šolja goveđe supe, 100 g narezanih gljiva, 1 kašičica kukuruznog škroba

Priprema: Zagrijte ulje u tavi, dodajte meso i pecite dok ne dobije smeđu boju. Izvadite meso i ostavite sa strane. Pomiješajte curry, crveni luk, bijeli luk, čili u prahu i zelenu papriku. Dodajte u tavu i dinstajte uz konstantno miješanje dok luk ne omekša. Vratite meso, a zatim umiješajte supu i gljive. Poklopite i kuhajte 40 minuta ili dok meso ne omekša. Pomiješajte kukuruzni škrob sa 1/4 šolje vode pa dodajte u kuhanu govedinu.

Prosječna cijena jela: 10 KM

6. Fermentirane namirnice. I na kraju valja spomenuti da treba povećati unos dobrih bakterija u organizam! A to jednostvano možete učiniti redovnim konzumiranjem jogurta ili kefira.

Voćni jogurt

Sastojci: 2 mrkve, 1 banana, 1 jogurt

Priprema: Mrkve operite, ogulite, izrendajte pa procijedite kroz gazu. Bananu iscjeckajte i ubacite u blender, dodajte sok od mrkve i jogurt te sve dobro smiksajte.

Prosječna cijena jela: 3 KM

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se