Fine ljetne rolnice

thumb_3433e21aab5bfb806d4e14149f53b77d

Patlidžani i tikvice odličan su sezonski izbor kada želite pripremiti povrće na brži i drugačiji način pomoću roštilja ili grill tave. A tek kada ih napunite sastojcima po svom ukusu i zarolate, otkrit ćete zanimljiva hladna i topla predjela!

Pripremila: Dragana Nižić

Priprema patlidžana i tikvica

Za patlidžane su najbolji načini termičke obrade parenje, pirjanje ili pečenje na tavi, roštilju ili u pećnici. Dosta recepata zahtijeva da se patlidžani prije pripreme narežu, posole i ostave da odstoje. Razlog- izvlači se vlaga, a s njom i gorčina te se sprečava upijanje velikih količina ulja prilikom pečenja. Stoga patlidžan narežite na ploške, posolite i ostavite da odstoji najmanje 30 minuta u cjedilu. Nakon toga ga isperite pod mlazom tekuće vode i osušite laganim pritiskom kuhinjskog papira.

Tikvice dijelimo na na ljetne i zimske, a jedina je razlika u tome što ljetne imaju tanju i mekšu kožu od zimskih. Najbolje se kombiniraju s povrćem intenzivnog okusa, kao npr. paradajzom, patlidžanom, lukom, paprikom, gljivama, i začinima kao što su curry, peršun i kopar. Zbog svog neutralnog okusa tikvice se mogu pripremati s različitim namirnicama, na različite načine, sirove ili termički obrađene.

Gusto recepti s patlidžanom:

Rolnice s mesom

Sastojci: 2 patlidžana, maslinovo ulje, so, biber, začin od povrća, 1 paradajz, 1 luk, 150 g mljevenog mesa, origano

Priprema: Patližane operite i odrežite im krajeve pa ih narežite po dužini na trake. Posolite ih i pustite da malo odstoje pa ocijedite. Na zagrijanom maslinovom ulju popecite sitno sjeckani luk, dodajte narezani paradajz i uz miješanje dinstajte na laganoj vatri nekoliko minuta. Zatim dodajte meso i sve začinite. Dinstajte uz stalno miješanje, a po potrebi dolijte malo vode i ostavite da meso omekša.Kada je meso gotovo i kada je umak dostigao željenu gustoću pripremite patlidžane. Trakice patlidžana lagano ocijedite i popecite na roštilju ili grill tavi sa svake strane. Na svaku traku stavite veliku kašiku nadjeva od mesa i zamotajte u rolnice. Složite na tanjir, ukrasite po želji i odmah poslužite kao toplo predjelo.

Prosječna cijena: 4 KM

Rolnice sa mozzarellom

Sastojci: 2-3 patlidžana, začin od povrća, sjeckani peršun, 1 kašika soka od limuna, so, biber, maslinovo ulje, 150 g mozzarelle, 1 crvena paprika, 1 paradajz izrezan na sitne kockice, 2 češnja bijelog luka, začinsko bilje za dekoraciju po izboru

Priprema: Patližane operite i odrežite im krajeve pa ih narežite po dužini na trake. Stavite ih u veću posudu, dodajte začin od povrća, peršun, so, biber i limunov sok. Promiješajte pa zalijte maslinovim uljem pa ostavite da se marinira sat vremena. Nakon toga na malo zagrijanog ulja popecite sitno rezanu papriku. Začinite. Mozzarellu narežite na manje komadiće. Zatim na roštilju ispecite patlidžane ravnomjerno sa svake strane i odmah ih punite mješavinom dinstane paprike, ustinjene mozzarelle i svježeg paradajza narezanog na kockice. Zamotajte u rolnice. Rasporedite na tanjire, pospite listićima bijelog luka, ukrasite začinskim biljem po izboru i odmah poslužite.

Prosječna cijena: 4 KM

Rolnice s paradajzom

Sastojci: 2 patlidžana, začin od povrća, sjeckani bosiljak, so, biber, maslinovo ulje, 3 češnja bijelog luka, 3 paradajza, 1 crveni luk, 1 kašika koncentrata paradajza, 100 g feta sira

Priprema: Najprije na dobro zagrijanom ulju popecite sitno sjeckani luk i bijeli luk. Začinite, dodajte sjeckani bosiljak i paradajz narezan nasitno. Uz stalno miješanje dinstajte na laganoj vatri. Dodajte koncentrat paradajza razmućen u malo vode i pripremite gušći umak. Zatim na tavi kratko popecite patlidžane koje ste oprali, odrezali im krajeve i narezali na trake pazeći da ne zagore. Odmah vadite van i na svaku traku složite nekoliko kockica feta sira. Dodajte još malo bosiljka i zamotajte u rolnice. Složite na tanjir, prelijte umakom od paradajza i odmah poslužite.

Prosječna cijena: 4 KM

Salatne rolnice

Sastojci: 2 patlidžana, 3 češnja bijelog luka, nekoliko listića mente, so, biber, oko 15-ak mini kuglica mozzarelle, 100 ml maslinovog ulja, 2 paradajza, svježi peršun, 1 kašika grubo mljevenih oraha

Priprema: Opranim patlidžanima odrežite krajeve i izrežite ih na trake. Posolite, pustite da odstoji i ocijedite. Lagano ih popecite sa svake strane na zagrijanom ulju i vadite na kuhinjski papir kako bi se ocijedio višak masnoće. Nakon što se trake patlidžana ohlade na svaku stavite kuglicu sira i zamotajte u rolnice. Složite ih u veću teglu, dodajte usitnjen bijeli luk, natrgane listiće mente i začine. Prelijte uljem i ostavite u hladnjak na 2 sata. Zatim narežite paradajz i njime malo napunite marinirane rolnice. Sve složite na tanjir, pospite orasima i ukrasite svježim peršunom. Poslužite kao hladno predjelo.

Prosječna cijena: 6 KM

NUTRICIONISTA: Patlidžan je bogat vlaknima, ima malo masnoća i sadrži vitamine A i C, kalcij, magnezij i kalij. Kora patlidžana je bogata flavonoidima i drugim antioksidansima, kao i terpenima koji utiču na smanjenje razine kolesterola u krvi. Izvrsna namirnica za vitku liniju i jake kapilare i srce!

Gusto recepti sa tikvicama:

Tikvice sa sirom

Sastojci: 2 tikvice, 150 g masnijeg krem sira, 1 kašika milerama, so, biber, 1 kašika sjeckanog peršuna, 1 kašika sitno ribanih kiselih krastavaca, 1 zgnječeni češanj bijelog luka, maslinovo ulje

Priprema: Tikvice dobro operite, odrežite im krajeve i zajedno sa korom narežite po dužni na tanke šnite. Posolite ih. U posudi pomiješajte krem sir, mileram, peršun, bijeli luk i kisele krastavce pa sve začinite po ukusu. Na zagrijanom maslinovom ulju na grill tavi sa svake strane da lagano porumene. Kada su gotove vadite ih van, premažite pripremljenom smjesom i uvijte u rolnice. Poslužite odmah.

Prosječna cijena: 3 KM

Rolnice od blanširanih tikvica

Sastojci: 2-3 tikvice, 250 g ricotta sira, 1 luk, 1 manja crvena paprika, 1 manja zelena paprika, so, biber, maslinovo ulje, vlasac i drugo začinsko bilje za dekoraciju

Priprema: Nakon što ste tikvice dobro oprali i odrezali im krajeve zajedno sa korom ih narežite po dužni i stavite u ključalu vodu pa blanširajte 4 minute. Zatim ih prebacite u posudu sa hladnom vodom i procijedite. U međuvremenu na zagrijanom ulju popecite sitno sjeckani luk i paprike. U posudi pomiješajte sir sa začinima, dodajte ohlađeno povrće i dobro promiješajte. Smjesu nanesite na kriške tikvice i zamotajte ih u rolnice. Posložite uspravno na pladanj. Svežite trakama vlasca, dobro ohladite i prije posluživanja ukrasite začinskim biljem po izboru. Poslužite kao hladno predjelo.

Prosječna cijena: 5 KM

Pohane rolnice

Sastojci: 2 tikvice, 2 jaja, so, biber, malo brašna, 100 g pureće šunke narezane na šnite, nekoliko listića gaude, paradajz i drugo povrće za dekoraciju po izboru, ulje za prženje

Priprema: Dobro oprane tikvice kojima ste odrezali krajeve narežite po dužini. Na svaku šnitu stavite po jedan komad šunke i listić sira, pa zarolajte i pričvrstite čačkalicama. Šunku i sir složite tako da ne vire van. Rolnice uvaljajte u brašno, a zatim u razmućena jaja. Pohajte ih u tavi na dobro zagrijanom ulju dok ne porumene. Vadite van na kuhinjski papir kako bi se ocijedio višak masnoće, izvadite čačkalice i složite na tanjir. Poslužite odmah uz paradajze koje ste napunili krem namazom i drugo povrće po izboru.

Prosječna cijena: 4 KM

Povrće sa tikvicama

Sastojci: 2 tikvice, so, biber, začin od povrća, 1 kašika limunovog soka, nekoliko natrganih listića mente, maslinovo ulje, 100 g mahuna, 100 g šampinjona, salata po izboru

Priprema: Najprije u kipućoj slanoj vodi blanširajte mahune dok ne omekšaju ili ih kratko skuhajte na pari iznad posude sa kipućom vodom kao da ih pripremate za salatu. Kada su gotove ocijedite ih i začinite po ukusu sa solju, biberom i maslinovim uljem. Šampinjone dobro operite i očistite kuhinjskom četkicom. Tikvice operite, odrežite im krajeve i narežite po dužini pa ih stavite u posebnu posudu. Dodajte im so, biber, začin od povrća, limunov sok i listiće mente pa sve zalijte maslinovim uljem. Tako pripremljene tikvice ostavite u hladnjak na sat vremena. Zatim ih izvadite iz marinade i ispecite na roštilju zajedno sa začinjenim gljivama. Na svaku krišku tikvice složite mahune iz pripremljene salate i zarolajte. Poslužite odmah uz šampinjone ili drugo povće sa roštilja i salatu po izboru.

Prosječna cijena: 4 KM

NUTRICIONISTA: Tikvice su ljetno povrće. Imaju visok sadržaj vode. Izvanredan su izvor mangana koji utiče na metabolizam bjelančevina i ugljikohidrata, te vitamina C i fitonutrijenata koji djeluju antioksidativno. I tikvice su dobra pomoć pri gubljenju suvišnih kilograma, jer su visoko hranjive, a sadrže malo kalorija (1 šolja - 36 kalorija). Sadrže i dosta oksalata, pa je potreban oprez kod osoba sa bubrežnim kamencima.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se