Rukola

rukola

Ukoliko sve do sad niste pridavali pažnje zdravom načinu života, došao je pravi mjesec za promjene - sada imate šarolik izbor namirnica pa možete da jedete zdravo, a ukusno! Donosimo vam priču o rukoli, povrću iz porodice kupusa koje je postalo važna namirnica za zdravu ishranu, a ujedno je i dobar afrodizijak.

Pripremila: Ivana Ljubičić

Rukola je povrće koje ima izuzetno stimulativno djelovanje na ljudski organizam, naročito za želudac i crijeva. U posljednjih nekoliko godina stekla je popularnost budući da je vrlo hranjiva i ljekovita. Ova biljka se sastoji uglavnom od vode, a bogata je ugljikohidratima i bjelančevinama, kalcijem, magnezijem, željezom, kalijem, fosforom i vitaminima A, K, C i B kompleksa. Sadrži aktivne sastojke koji smanjuju rizik od mnogih bolesti, ali se ističe kao posebno značajna u prevenciji raka dojke. Zbog bogatstva antibakterijskih materija smatra se prirodnim antibiotikom.

Gusto zanimljivost: Sjeme rukole se koristi kao začin i za pripremu domaćeg senfa, a ova biljka se još od davnina smatra afrodizijakom.

Svježina je važna

Rukola se u svježem stanju najčešće konzumira kao salata, a može se odlično miješati sa koštunjavim voćem. Osim toga daje specifičan okus supama, rižotu i pastama na bazi paradajza. Koristi se kao dodatak pizzama i specijalitetima od divljači, plodova mora i sa roštilja. Ljeti je posebno osvježavajuća u kombinaciji sa sirevima jake arome. Biljka je gorkog okusa pa ju obavezno kupujte dok je mlada, a gorčinu ćete ublažiti kratkim blanširanjem ili prženjem na maslinovom ulju.

Gusto savjet: Rukola se može naći na pijacama od maja do oktobra, a tamnozelena boja listova ukazuje na to da je svježe ubrana. Najbolje je da se iskoristi odmah poslije nabavke, jer stajanjem gubi hranjive sastojke, naročito vitamin C.

Gusto recepti sa rukolom:

Salata od rukole i sira

Sastojci (za 2 porcije): 200 g rukole, 150 g feta sira, 1 kisela pavlaka, 30 g pečenih slanih badema, 10-ak komada crnih i zelenih maslina (ukupno), 4 komada prepečenog tosta, malo peršuna, biber, so, maslinovo ulje, balsamico sirće

Priprema: Operite rukolu, osušite i stavite u veću zdjelu. Feta sir isijecite na manje komade i dodajte u rukolu. Grubo isjeckajte bademe i dodajte salati. Ubacite i prepolovljene masline. Dodajte ulje i balsamico sirće po ukusu. Za preliv umutite kiselu pavlaku sa peršunom i biberom, a posolite samo ako inače volite slaniju hranu. Rukolu sa komadima fete i voćem podijelite u 2 manje zdjele i prelijte je umućenim dressingom od pavlake i peršuna. Po želji poslužite sa prepečenim tostom.

Prosječna cijena: oko 10 KM

Sos od rukole i majoneze

Sastojci: 60 g rukole, 100 g posne majoneze (može i obična), 1 češanj bijelog luka, 1 kašika limunovog soka, biber, so

Priprema: Rukolu, majonezu, isjeckani bijeli luk i sok od limuna stavite u dublju posudu i ispasirajte toliko da rukola bude sasvim sitna. Zatim dodajte biber i so po ukusu. Ovaj sos odlično ide uz razne vrste mesa, posebno ako je divljač u pitanju.

Prosječna cijena: 5 KM

Špageti sa rukolom

Sastojci: 400 g špageta, 500 g paradajza, 100 g svježe rukole, 1 češanj bijelog luka, maslinovo ulje, so, biber

Priprema: Špagete skuhajte po uputstvu. Paradajz operite i isijecite na manje komadiće. U tavi zagrijte maslinovo ulje, dodajte isjeckani bijeli luk i paradajz. Pržite oko 10 minuta. Za to vrijeme rukolu operite i očistite te je stavite u blender, dodajte biber i so, pola šolje maslinovog ulja i ispasirajte. Gotove špagete prelijte sosom od rukole i paradajzom. Po želji možete posuti i  kockicama feta sira.

Prosječna cijena: 5 KM

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se