Prokulice

shutterstock_14734531_opt

Bliži se vrijeme kada će na kuhinjskom stolu biti sve manje svježeg povrća, a samim tim i vitamina. Stoga, treba iskoristiti dostupnost prokulica u ovo “siromašnije” doba godine, jer samo pola kilograma ovog povrća nadoknađuje dnevne potrebe za vitaminima i mineralima.

Pripremila: Ivana Ljubičić

Prokulica je zdrava, ukusna i niskokalorična namirnica. Ovo povrće je bogat izvor vitamina C, vitamina A, B kompleksa, folne kiseline, magnezija i kalcija. Prokulica ima antikancerogeni efekt, te štiti  srce i krvožilni sistem od upalnih stanja. Osim toga, istraživanja pokazuju da bi konzumiranje prokulica moglo pomoći dijabetičarima. Iranski istraživači su ustanovili kako je ovo povrće uspjelo povećati ukupni antioksidacijski kapacitet krvi i smanjiti oksidativni stres kod pacijenata s dijabetesom (oksidativni stres je povezan s nastupanjem otpornosti na inzulin, što na kraju dovede do šećerne bolesti).

Sezona prokulica traje sve od oktobra pa do kraja marta. Obično važi pravilo da su manje prokulice slađe i ukusnije od onih većih. Tajna slasnih prokulica leži u tome da ih izražete na polovine i blanširate u kipućoj vodi oko 15 sekundi. To će im pomoći da se brže skuhaju, ali i ukloniti onaj gorkasti okus koji im je često karakterističan. Vodi za kuhanje možete dodati malo maslinovog ulja i crvene paprike.

Prokulice se dobro kombinuju sa mesom, naročito sa puretinom, piletinom i svinjetinom. Različiti sosovi mogu učiniti da ovo povrće bude što slasnije te prihvatljivo i onima koji uporno odbijaju da ga probaju. Uz malo mašte možda ćete uspjeti i djecu privoliti da probaju hranu napravljenu na bazi prokulica - pokušajte ih iskombinovati sa namirnicama koje inače klinci vole. Nudimo vam nekoliko zanimljivih recepata koji ovu jesen mogu krasiti i vašu porodičnu trpezu!

Gusto savjet: Utvrđeno je da kuhanje u trajanju od 6-7 minuta ne šteti zaštitnim faktorima koji se nalaze u prokulicama, ali duže kuhanje ih u najvećoj mjeri razara. Obrada u mikrovalnoj pećnici također ne oštećuje zaštitne efekte prokulica.

Gusto recepti sa prokulicama:

Prokulice sa slaninom pržene u tavi

Sastojci: 500 g prokulica, opranih, izrezanih na polovice i blanširanih, 100 g slanine, 1 luk srebrenac srednje veličine, 100 g oraha ili lješnika (po izboru), nasjeckanih na veće komadiće, 1 kašičica origana nasjeckanog na sitno, 1 kašičica vinskog octa, 25 g maslaca

Priprema: Prethodno pripremljene, raspolovljene i blanširane prokulice stavite u kipuću posoljenu vodu i kuhajte tačno 5 minuta. Nakon pet minuta, maknite ih s vatre, dobro prelijte hladnom vodom, ocijedite i stavite sa strane. Dok se prokulice kuhaju, nasitno isjeckajte luk i orahe/lješnike. Slaninu narežite na kockice, ne šire od centimetra. Zagrijte tavu na srednju temperaturu i dodajte slaninu. Pustite da se prži oko 5 minuta, dok masnoća iz slanine ne počne curiti po tavi. Dodajte lješnike/orahe i promiješajte. Dodajte nasjeckani luk. Nastavite pržiti još nekoliko minuta i onda dodajte maslac. Nakon toga, u smjesu umiješajte i prokulice, te so i biber po želji. Uz povremeno miješanje kuhajte još oko 10 minuta, dok se luk ne počne karamelizirati. Tri minute prije kraja kuhanja dodajt ocat.
Pureći ražnjići sa rižom i prokulicama
Sastojci: 100 g puretine na ražnjiću, 200 g prokulica, 40 g integralne riže, 0,1 dl maslinovog ulja, malo sjeckanog bijelog luka

Priprema: Prokulice očistite i nasjeckajte, zatim posolite i uz dodatak sjeckanog bijelog luka dinstajte na ulju oko 20 minuta uz dolijevanje vode po potrebi. Rižu skuhajte u slanoj vodi, ocijedite i pomiješajte sa prokulicama. Ražnjiće ispecite na gril tavici i začinite solju i biberom.

Prokulice u umaku od senfa

Sastojci: 500 g prokulica, 2 kašike maslaca, malo maslinovog ulja, crveni luk, malo senfa, malo estragona (suhog ili svježeg), čaša crnog vina, ½ čaše povrtne juhe ili vode, po želji i vrhnje za kuhanje

Priprema: Prerežite prokulice po pola i popržite u tavi s maslacem i uljem prerezanom stranom prema dolje. Dodajte luk narezan na kolutove i još kratko, oko pola minute popržite, uz miješanje. Zalijte s čašom vina i juhom, poklopite i ostavite da se kuha dvadesetak minuta na laganoj vatri. Dodajte senf i pospite estragonom. Ko želi može dodati i vrhnje za kuhanje.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se