Kerob

kerob

Kerob ili mljeveni rogač bio je jedan od čestih i važnih sastojaka u kolačima naših baka, a njegovo vrijeme ponovno dolazi. Pored toga što je izuzetno ukusan i bogat kalcijem i vitaminima, kerob je odličan i za regulaciju probavnog sistema.
Pripremio: Adnan Učambarlić

Rogač je zimzeleno drvo koje raste u mediteranskom pojasu. Njegov plod je zelena mahuna čiji su svi dijelovi zajedno sa sjemenkama jestivi. Njegova prirodna slatkoća promovirala ga je u najranije vrste sladila, a danas se pretežno koristi kao zamjena za kakao i čokoladu, jer ne sadrži stimulativna sredstva poput teobromina - vrste kofeina.

Zbog toga je mljeveni rogač idealan za osobe koje pate od dijabetesa, povišenog kolesterola i krvnog tlaka, migrene, tjeskobe i nervoze. Bogat je ugljikohidratima i kalcijem, vitaminima A i B skupine, vitaminom D, a povoljno djeluje na probavni sistem, smiruje želučanu i crijevnu sluznicu, pogotovo u slučaju dijareje.
Na tržištu se rogač danas uglavnom i nalazi u svom mljevenom obliku - finom brašnu od kojeg se mogu praviti kolači, napici, pudinzi itd. U specijaliziranim trgovinama zdrave hrane mogu se naći i razne “čokolade” i deserti od rogača. Mljeveni rogač moguće je pronaći u svim bolje opremljenim supermarketima i prodavnicama zdrave hrane.
Fino i zdravo brašno

Rogač se obično prerađuje u zemlji porijekla. Plod se suši, ispire sa vodom i usitnjava kako bi se sjemenke odvojile od mahune. Nakon toga, od sjemenki se obradom dobiva ljepljiva masa koja se koristi za geliranje ili kao emulgator u sladoledu, a od mahuna se pravi prah. Prah se dobiva prženjem mahuna rogača, koje se zatim melju i prosijavaju sa ciljem da ne postanu tvrde i grudvičaste.

Brašno rogača se koristi u prehrambenoj industriji kao stabilizator i sredstvo za potamnjivanje. U domaćinstvu se često koristi kao zamjena za kakao i kafu. Od njega se mogu napraviti ukusni i zdravi topli napici ili se može dati fina aroma raznim pudinzima i kolačima.

Po boji i okusu sličan je kakau, ali mu je okus puno blaži pa ga u slatkišima količinski treba puno više nego kakaa u prahu. Mljeveni rogač je bogatiji ugljikohidratima i kalcijem, a siromašniji masnoćama, dok je kakao bogatiji vitaminom E, željezom, cinkom, fosforom i niacinom.

Čokolada od rogača sprema se od mljevenih rogača koji imaju mali udio masnoće, međutim, u toku pripreme dodaje se kokosovo ulje ili hidrogenizirano biljno ulje, pa ni u kojem slučaju nije niskomasna namirnica. Na kraju je rezultat čokolada od rogača koja je ponekad jednako bogata masnoćom kao i prava čokolada.
Rogač ima mali udio masti, bogat je pektinom, obiluje proteinima i rijetko djeluje kao alergen. Kalorijska vrijednost mu je za 2/3 manja nego u čokolade. Prednost nad čokoladom je i zbog toga što ne sadrži feniletilamin, oksalnu kiselinu i stimulanse. Naime, feniletilamin može izazvati migrene, povisiti krvni tlak i povisiti nivo glukoze u krvi. Oksalna kiselina ometa apsorpciju kalcija i cinka koji su važni za zdrave kosti i kožu. Upravo je oksalna kiselina jedan od krivaca zbog kojeg se čokolada povezuje s “napadom” akni kod tinejdžera nakon konzumacije prekomjerne količine.

Gusto recepti sa kerobom:
Kolačići od rogača
Sastojci: 100 g mljevenog rogača, 1 kašičica praška za pecivo, 100 g integralnog brašna, 1 kašičica arome vanilije, 1 jaje, 50 ml ulja, 1 kašika meda

Priprema: U zdjeli razbijte jaje, dodajte med, aromu vanilije i sve zajedno dobro izmiješajte ručnim mikserom. Zatim dodajte integralno brašno, mljeveni rogač, prašak za pecivo i miješajte dok ne dobijete glatku i jednoličnu smjesu. Zatim, smjesu slažite (uz pomoć kašike ili vrećice za istiskivanje) kao hrpice, na namašćen i brašnom posut lim za pečenje. Stavite u zagrijanu pećnicu, na 180°C, desetak minuta. Servirajte uz čašu hladnog mlijeka.

Palačinke od rogača

Sastojci: 2 jaja, 2 dl mlijeka, 1 dl mineralne vode, 3 kašike mljevenog rogača (prosijanog), 200 g oštrog brašna, malo soli, 2 kašike ulja za pečenje palačinki
Priprema: Pjenjačom promiješajte žumanca, mlijeko, mineralnu vodu i so. Polako dodajte brašno pomiješano sa mljevenim rogačom. Neka odstoji pola sata, da se sastojci spoje. Ukoliko vam se učini da je tijesto pregusto, možete dodati još mlijeka, a ako je prerijetko, možete dodati još malo brašna. U vrelu tavu za palačinke dodajte malo ulja i ulijte tanki sloj tijesta za palačinke, pa pecite oko minutu-dvije sa svake strane. Tople palačinke možete premazati pekmezom, topljenom čokoladom ili šlagom.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se