Tikva – savršena sezonska namirnica za maštovite

pumpkin
Tikva je idealna namirnica za kraj ljeta i početak jeseni. Nekada se smatrala sirotinjskom hranom, a danas je sve češći gost u ekskluzivnim restoranima. Njeno meso je idealna hrana za sve one koji žele da smršaju, a da ne izgube važne vitamine i minerale.
Pripremio: Adnan Učambarlić

Ljudi širom svijeta su se s vremenom uvjerili koliko kulinarskih mogućnosti pruža ovo povrće. Ovaj plod je u Evropu i Aziju, kao i krompir, stigao iz iz Južne Amerike, gdje je stoljećima bio važna namirnica u ishrani starosjedilaca.

Od nje se mogu pripremati slana i slatka jela, može se jesti svježa, dinstana, pečena ili pržena… Važno je samo koliko ste kreativni i voljni da joj pružite mjesta u vašoj jesenjoj kuhinji.

Meso tikve sadrži skoro 90% vode. Masnoće gotovo da i nema, a njene sjemenke su prave energetske bombe, bogate višestruko nezasićenim masnim kiselinama. Većinu energije iz tikve daju ugljikohidrati, ali ni njih nema previše, kao ni bjelančevina. S druge strane, tu je ogroman procent i raznolikost vitamina (C, B1, B2, B3, B6, provitamin A, niacin, folna kiselina) i minerala (kalija, kalcija, fosfora i željeza).

Gusto zanimljivost: 100 g tikve sadrži samo 100 kalorija!

Gusto sezonski recepti - tikva:

Salata od rendane tikve

Sastojci: 400 g tikve, 50 g mljevenih lješnika, kašičica meda, 100 g kiselog mleka, 2 kašičice soka od limuna, prstohvat anisa u prahu

Priprema: Izmiješajte dobro med, sok od limuna i anis. Dodajte tome kiselo mlijeko i lješnike, pa još jednom izmiješajte. Izrendajte tikvu i umiješajte u salatu.
Rižoto sa tikvom

Sastojci: 500 g tikve, 250 g riže za rižoto, 1 glavica luka, maslinovo ulje, oko 1 l bujona od povrća, so i biber, kašika putera, parmezan

Priprema: Isjeckajte tikvu na kockice i propržite je sa sjeckanim lukom na maslinovom ulju. Dodajte rižu i kratko pržite sve zajedno, da riža postane staklasta. Nalijte kutljačom bujona i krčkajte dalje uz miješanje na umjerenoj temperaturi, dok ne ispari sva tečnost. Dolijte opet kutljaču bujona i miješajte dok ne ispari. Ponavljajte postupak dok se ne istroši sva količina bujona. Riža treba da ostane blago žilava pod zubima, a oko nje treba da bude dosta kremastog sosa. Posolite i pobiberite po ukusu. Umiješajte puter i krupno rendani parmezan. Poslužite odmah dok je toplo, kao prilog ili glavno jelo.
Curry od tikve

Sastojci: 400 g tikve, 1 glavica luka, 1 režanj bijelog luka, kašika maslinovog ulja, 100 ml bujona od povrća, kašičica curry praha, 2 kašike kisele pavlake, so, krupno samljeveni biber, šaka svježe sjeckanog korijandera ili peršuna

Priprema: Isijecite tikvu na kocke. Luk isjeckajte na polumjesece i prodinstajte u tavi na maslinovom ulju. Dodajte tikvu, pržite nekoliko minuta i nalijte bujonom. Krčkajte oko 10 minuta. Dodajte sitno isjeckani bijeli luk, so, biber i curry. Kuhajte dalje na veoma blagoj vatri još 10 minuta. Umiješajte kiselu pavlaku i skinite sa vatre. Pospite korijanderom ili peršunom. Servirajte toplo, uz rižu.
Njoki od tikve

Sastojci: 900 g tikve, 250 g bijelog krompira (koji se raspada tokom kuhanja), 100 g griza, 200 g brašna, so

Priprema: Presijecite tikvu na pola, očistite sjemenke i položite je u odgovarajući pleh, sječenom stranom na gore. Nalijte u pleh oko 1 cm vode i ubacite tikvu u rernu na 220°C da se peče oko 40 minuta, odnosno dok ne postane potpuno mekana. Za to vrijeme dobro operite krompir i kuhajte ga u kori, u posoljenoj vodi, oko pola sata. Ocijedite krompir, ogulite i izgnječite u pire. Tikvu također odvojite od kore i izgnječite. Izmiješajte pire od krompira i tikve, umiješajte griz i brašno. Posolite po ukusu. Od dobijene mase kašičicom odvojite njoke i redajte ih na veliki tanjir posut brašnom, da se prosuše i odstoje oko sat vremena. Prokuhajte veliku količinu posoljene vode i smanjite temperaturu da voda samo blago struji. Spustite njoke u vodu i kuhajte ih dok ne isplivaju na površinu (oko 5 minuta). Služite kao prilog uz meso ili propržene na puteru i posute parmezanom.
Krem čorba od tikve sa narandžom

Sastojci: 600 g tikve, 2 velike glavice luka, 800 ml bujona od povrća, 125 ml svježe cijeđenog soka od narandže, 3 cm svježe rendanog đumbira, 75 ml slatke pavlake, kašika maslinovog ulja, 2 kašičice curryja u prahu, so, 2 kašike sjeckanih pistacija

Priprema: Isijecite tikvu na kocke. Isjeckajte luk i propržite ga na maslinovom ulju. Smanjite temperaturu, posolite, pospite curryjem i lagano dinstajte još nekoliko minuta. Dodajte tikvu i dinstajte 5 minuta. Nalijte bujonom i kuhajte dok tikva potpuno ne omekša. Ispasirajte i ponovo prokuhajte. Dodajte sok od narandže i đumbir. Posolite po ukusu i dodajte pavlaku. Pospite pistacijama prilikom serviranja.

Makrobiotička dinstana tikva

Sastojci: 500 g tikve isječene na kocke velike 3 cm, stručak poriluka isječen na komade dugačke 2 cm, 5 cm svježeg korijena đumbira, prstohvat nerafinirane morske soli, ½ režnja bijelog luka, ½ kašičice soka od limuna, kašika sjeckanog peršuna, 2 kašičice hladno cijeđenog susamovog ulja

Priprema: Zagrijte ulje i spustite poriluk. Pržite jednu minutu, malo posolite i pržite još nekoliko minuta. Dodajte tikvu, pržite minutu, posolite još malo, nalijte 100 ml vode, poklopite i kuhajte na najslabijoj vatri, bez miješanja i otklapanja, oko 20 minuta. Ogulite i narendajte đumbir, pa izrendani dio prstima iscijedite u jelo, a vlakna bacite. Dodajte još sitno sjeckani bijeli luk i sok od limuna, pažljivo promiješajte da se kocke tikve ne raspadnu i kuhajte još tri minute. Pospite sjeckanim peršunom i služite uz kuhani poriluk, rižu ili palentu.

Makrobiotička tikva zapečena sa misom

Sastojci: 500 g tikve isječene na velike pravougaonike debele 2-3 cm, kašičica susamovog ulja, 5 kašika tahana (putera od susama), 2 kašičice miso paste

Priprema: Namažite pleh uljem, poredajte tikvu u jednom sloju, nalijte vodom da prekrije komade i pecite na 200°C dok ne omekša. Razmutite tahan sa malo mlake vode i miso pastom, da se dobije gusta tečnost poput jogurta. Premažite time komade tikve i vratite u rernu na još 5-10 minuta, da se zapeče (pazite da ne zagori).

Kolač od tikve

Sastojci: 500 g sitno izrendane tikve, 500 g integralnog pšeničnog brašna, 3 jajeta, kašičica praška za pecivo, 200 g smeđeg šećera, 200 g mljevenih badema, 200 g kokosovog brašna, 200 ml ulja, kesica burbon vanilin šećera

Priprema: Izmiješajte tikvu, jaja, šećer, vanilin šećer i ulje. Dodajte kokosovo brašno, mljevene bademe, brašno i prašak za pecivo. Obložite dublji pleh papirom za pečenje i rasporedite tijesto. Pecite u prethodno zagrijanoj pećnici na 180°C, oko sat vremena. Po želji, premažite kolač rastopljenom čokoladom.
Tikva u šlafroku

Sastojci: 400 g tikve, malo tečnog tijesta, čašica ruma, kašičica rendane kore limuna, sok od limuna, burbon vanilin šećer, ulje

Priprema: Tikvu isijecite na tanke, ali veće komade. Pospite sitnim šećerom i nastruganom korom limuna. Prelijte rumom. Ostavite da odstoji bar sat vremena. Za to vrijeme napravite tijesto kao za palačinke, ali malo gušće, u koje treba ucijediti sok od ½ ili cijelog limuna. Svaki komad pripremljene tikve umočite u ovo tijesto i pržite u dubokom ulju, dok ne porumeni. Poredajte u zdjelu i pospite burbon vanilin šećerom.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se