Začini koji spašavaju život

kurkuma_1380961441

Jedete li obrok začinjen paprikom, kurkumom ili cimetom odbranit ćete krvne žile i srce od negativnog djelovanja masne hrane, kažu naučnici.
Pripremio: Adnan Učambarlić

Tim stručnjaka sa Univerziteta Penn State ustanovio je da mješavina antioksidativnih začina može smanjiti stres koji na srce i krvne žile dolazi od hrane s velikim udjelom masti.

Dok jedemo, tijelo koristi ugljikohidrate i pretvara ih u energiju, a preostale kalorije pretvara u trigliceride koji se pohranjuju u masnim stanicama za kasnije potrebe.

Voditeljica studije Sheila West, kaže: „Ako jedemo obrok s velikim udjelom masti, u krvi imamo visoku razinu triglicerida. Ako se ovo zbiva isuviše često ili se razina triglicerida podigne isuviše, povećava se rizik od srčanih bolesti. Ustanovili smo da dodavanje začina u masne obroke snizuje razinu triglicerida za 30 posto”.

Tokom istraživanja s grupom muškaraca u dobi od 35 do 60-ak godina u hranu su im dodavali dvije kašike začina. Obroke su začinili s ružmarinom, origanom, cimetom, kurkumom, crnim biberom, bijelim lukom i paprikom.

Ove začine su izabrali jer svi imaju jako antioksidativno djelovanje. Nakon što su muškarci pojeli začinjeni obrok antioksidativna aktivnost u krvi povećala se za 13 posto, a inzulin je pao za 20 posto. Naime, visoka razina inzulina u krvi s vremenom može biti toksična i uzrokovati stvaranje kamenca na stijenkama arterija.

Sudionici istraživanja nisu imali nikakve probleme s probavom, zapravo im je začin upotpunio obrok, smanjio oksidativni stres i rizik od srčanih bolesti.  Istraživanje je objavljeno u Journal of Nutrition.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se