Mediteransko povrće

paradajz-crveni2

Izvrsna mediteranska trojka na slovo „P”

Prevladavajuće je mišljenje da ljudi koji se hrane mediteranskom kuhinjom više uživaju u hrani, a uz to još zdravije i duže žive. Zašto? Zato jer baziraju ishranu na svježem, ukusnom i zdravom sezonskom povrću i voću.

Paradajz

Domovina ovog omiljenog povrća sočnih crvenih plodova su Srednja i Južna Amerika, a danas osobito dobro uspijeva u zemljama južne Evrope. Mediteranska kuhinja, poznata i kao zdrava kuhinja, rabi paradajz u velikim količinama, jer ne samo da je višestruko upotrebljiv u kulinarstvu, već je i iznimno zdrav. Paradajz nam iz svojih biljnih ćelija predaje jedan poseban mehanizam imuniteta i izmjene tvari: likopene. Likopeni su određena vrsta karotena, prisutna i u našem tijelu, i iznimno su važni jer nas štite od virusa, gljivica ili bakterija, a doslovno služe kao oklopi protiv slobodnih radikala i ostalih štetočina opasnih po zdravlje. Paradajz je bogat i antioksidantima koji također štite od napada slobodnih radikala, uzročnika raka. Ako redovno jedete paradajz, smanjit ćete mogućnost pojave tegoba sa srcem i krvotokom, te ćete se zaštititi i od raka. Paradajz uz to ublažuje i liječi infekcije, oživljava mozak i živce, potiče dobar san, izlučuje suvišnu vodu iz tkiva (potiče mokrenje) i pomaže kod zatvora stolice.

Patlidžan

patlidzan-lila

Patlidžan je možda i najpopularnije mediteransko povrće u ljetnim mjesecima. Zgodan je zbog svoje svestranosti: može ga se peći u pećnici, na žaru, pirjati, pohovati, kiseliti i spremati za zimnicu u obliku ajvara. Odlično se slaže sa drugim mediteranskim okusima, poput bijelog luka, inćuna, maslina, pečenih paprika, bosiljka, origana i paradajza. Patlidžan kao i paradajz doseže svoj vrhunac u avgustu i septembru. Zdrav, kvalitetan patlidžan je gladak, sjajan i težak za svoju veličinu, a najbolji su oni srednje veličine. Patlidžan ne može puno stajati pa ga je najbolje upotrijebiti odmah. Izvrstan je u musaki ili kao pohovani prilog glavnom jelu. Patlidžane za pečenje u pećnici ili na žaru najbolje je narezati na ploške debele oko 5 mm i prije pečenja lagano premazati maslinovim uljem te posoliti.

Paprika

paprika-zelena

Paprikama paše vlažna i topla klima jer su porijeklom iz Srednje i Južne Amerike. Danas se uzgajaju svugdje, ali najviše na Mediteranu. Paprika je prvorazredno ljekovito povrće, daje krila uspavanom metabolizmu a njena najvažnija djelotvorna tvar je kapsaicin koji sprečava zgrušavanje krvi, poboljšava cirkulaciju te djeluje preventivno kod migrene. Tromi krvotok uzrok je usporenog dovođenja hranjivih tvari do ćelija, a već jedan obrok sa obilnom porcijom paprika živnut će sistem. Kapsaicin i vitamin C kojeg paprika također ima u znatnim količinama, jačaju našu odbranu od infekcija, poboljšavaju snagu vida, pojačavaju aktivnost žlijezda, pa time i dinamičnost i libido. Najveće koncentracije vitamina A i C imaju crvene paprike. Smatra se da paprike, zbog brojnih antioksidanata, produžuju život.

Gusto savjet: Ako paprike jedete sirove, narežite ih tek neposredno prije nego ih poslužite, i uvijek začinite sa malo ulja. Na taj će način tijelo iskoristiti dragocjeni beta-karoten.

Gusto recepti s patlidžanom:

Patlidžan na žaru

Sastojci: 1 glavica crvenog luka, 1 do 2 češnja bijelog luka, 2 do 3 kašike maslinovog ulja, 500 g oguljenog paradajza (kockice), malo soli i ljute paprike u prahu, kašičica šećera, 2 patlidžana, 150 g ovčjeg sira, 3 do 4 grančice majčine dušice.

Priprema: Ogulite luk i češnjak pa ih narežite na kockice i popržite na 1 kašičici vrućeg ulja. Dodajte paradajz (zajedno s tekućinom), a kada smjesa zakuha smanjite vatru i kuhajte dok se umak sasvim ne zgusne. Potom umak od paradajza začinite solju, ljutom paprikom i šećerom. Patlidžane očistite, operite i narežite na 1 cm debele ploške, posolite ih i ostavite 5 do 10 minuta. Ovčji sir narežite na kockice. Načupkajte listiće s grančica majčine dušice. Ploške patlidžana osušite pomoću papirnatog kuhinjskog ubrusa te ih premažite maslinovim uljem. Pecite ih na vrućem žaru 2 do 3 minute, a zatim dodajte umak od paradajza i sir te nastavite peći još 1 do 2 minute. Prije nego ponudite patlidžane na žaru pospite ih listićima majčine dušice.

Patlidžan s jogurtom

Sastojci: 1 veći patlidžan, 1 kašičica soli, 1 kašičica soka od limuna, maslinovo ulje za prženje, 1 jogurt, 2 režnja zgnječenog bijelog luka, malo soli, 1 kašičica crnog bibera, 2 kašičice maslinovog ulja

Priprema: Izmutite jogurt tako da postane glatki i kremasti umak. Dodajte zgnječeni češnjak, malo soli, biber i maslinovo ulje. Sve ponovno dobro izmutite. Zatim sve spremite u zatvorenu posudu u frižider do serviranja. Ogulite patlidžan. Narežite ga na vrlo tanke odreske po dužini. Posolite s kašičicom soli i dodajte kašičicu soka od limuna. Dobro utrljajte so i sok od limuna na obje strane odrezaka od patlidžana. Stavite odreske od patlidžana da odstoje oko 30 minuta. Zagrijte maslinovo ulje u većoj tavi. Kada je ulje vruće, stavite odreske od patlidžana da se prže. Pržite u više tura ako vam ne stanu svi odresci odjednom. Pržite oko 2 - 3 minute sa svake strane, dok patlidžan ne dobije bogatu crveno-smeđu boju. Pržene odreske servirajte uz umak od jogurta s češnjakom

Patlidžan na katalonski način

Sastojci: 3 patlidžana, so, ulje, paradajz, bijeli luk, prezle, peršunov list

Priprema: Tri patlidžana operite i isijecite po dužini, posolite i ostavite malo da stoje. Ocijedite vodu i patlidžane zatim pržite na vrelom ulju, da malo porumene. Pečene patlidžane redajte u tepsiju, a preko njih stavite zreli paradajz isječen na kolutove, posut sitno isjeckanim bijelim lukom i mrvicama. Posolite i pobiberite, prelijte uljem i stavite u rernu da se peče pola sata. Prije nego što će biti gotovo, jelo pospite sitno isjeckanim peršunovim listom.

Rolada od patlidžana

Sastojci (za 4 osobe): 800 g pelata (oljušteni, cijeli plodovi paradajza), 50 g crvenog luka, 2 protisnuta režnja bijelog luka, 700 g patlidžana, 200 g kuhane šunke narezane na ploške, 200 g mozzarelle, 50 g edamera, 2 kašičice maslinova ulja, so, biber, 1 kašičica šećera, ½ kašičice suhog bosiljka, 50 g parmezana

Priprema: Patlidžane operite, narežite na uzdužne ploške debljine 1 cm i ostavite u posoljenoj vodi 15 minuta. Ocijedite ih, osušite i popržite na teflonskoj tavi. Na pripremljenu plošku patlidžana stavite plošku šunke i plošku mozzarelle te ih preklopite. Na maslinovom ulju popržite sitno nasjeckani luk, dodajte narezane pelate, so, biber, šećer, bosiljak i češnjak, pa pirjajte na laganoj vatri dok ne dobijete gusti umak. Na dno vatrostalne posude stavite malo umaka, posložite pripremljene punjene patlidžane, zalijte ih preostalim umakom i pospite naribanim edamerom. Pecite u rerni zagrijanoj na 230°C 15 minuta. Poslužite toplo, posuto parmezanom.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.

Gusto TV

Newsletter

Upišite se u naš Newsletter i budite uvijek obaviješteni o novim aktuelnostima na vrijeme!

Oglasi

Oglasi

  • Oglasavajte se